تلاش آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به نام جعلی خلیج ع‌ر‌ب‌ی

تلاش آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به نام جعلی خلیج ع‌ر‌ب‌ی
 

 





برملا شدن ماهیت استعماری ارتش ایالات متحده

ایالات متحده آمریکا که در طی پنجاه سال اخیر عناد و دشمنی با ملت ایران را در اقداماتی هماهنگ با استعمار پیر انگلیس به نهایت خود رسانده است، این بار در اقدامی زشت و غیردیپلماتیک نام تاریخی و اصلی دریای جنوبی ایران را جعل و از بادیه نشینان بدوی شبه جزیره عربستان در این توطئه سیاسی پیروی کردند.

 ایالات متحده که در کارنامه ضد ایرانی خود براندازی دولت مردمی دکتر مصدق، کاپیتولاسیون، چپاول نفت، تحریم های سه دهه ای بر علیه ایران، حمایت از صدام حسین دیکتاتور ملعون عراق در جنگ با ایران، حمایت از گروههای تجزیه طلب پان ترکیسم و پان عربیسم، آماده کردن یک جبهه جهانی برای حمله نظامی به ایران، جلوگیری از دسترسی ایران به حق مسلم هسته ای و... را به یدک میکشد، این بار با گشودن جبهه جنگ نرم فرهنگی بر ضد ملیت و هویت تاریخی یک کشور بزرگ خود را در برابر ملت ایران قرار داد و استفاده از نام خلیج ع‌ر‌ب‌ی را در دستور کار ارتش این کشور قرار داد. نیروی دریایی آمریکا در دستورالعملی رسمی از کلیه نیروهای خود خواسته از نام مجعول خلیج ع‌ر‌ب‌ی به جای نام خلیج فارس استفاده کنند. این درحالیست که ایالات متحده از زمان تاسیس خود که ۳۰۰ سال از آن تاریخ نمی‌گذرد،‌ در نقشه‌های خود نام تاریخی "خلیج فارس" را برای این منطقه استفاده کرده است.

دستورالعمل مذکور، پس از عقد قراردادهای مالی کلان نظامی میان ایالات متحده و برخی دول عربی در خلیج فارس صورت گرفته است. نیروی دریایی آمریکا در دستورالعملی رسمی از کلیه نیروهای خود خواسته از نام مجعول خلیج ع‌ر‌ب‌ی به جای نام خلیج فارس استفاده کنند و هر جا چنین عبارتی را دیدند، متوجه باشند که معادل جدید خلیج فارس است!



در قسمت راهنمای این دستورالعمل که در پایگاه اینترنتی این نیرو قرار گرفته، به تشریح و توضیح برخی کلماتی پرداخته شده که یکی از این کلمات، عبارت مجعولی است که طی سال‌های اخیر از سوی برخی کشورهای عربی برای نام بردن از نام چندهزار ساله خلیج فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیروی دریایی آمریکا نیز در حالی که تمام نقشه‌های کشورهای غربی از صدها سال گذشته، نام خلیج فارس را برای منطقه دریایی جنوب ایران به کار برده‌اند، عنوان کرده که خلیج ع‌ر‌ب‌ی‌ معادل جدید خلیج فارس است و باید به جای این عبارت به کار گرفته شود.

در ابتدای این دستورالعمل آمده است که کلیه نویسندگان و ویرایش‌کنندگان نامه‌های تبادل شده در نیروی دریایی، باید به نکات این دستورالعمل توجه داشته و آن را دنبال کنند.

برخی گمانه‌زنی‌ها از این موضوع حکایت دارد که دستورالعمل مذکور، پس از عقد قراردادهای کلان نظامی میان ایالات متحده و برخی دول عربی در خلیج فارس صورت گرفته است و آمریکا با دریافت دلارهای نفتی شرف و حیثت خود را نیز به سادگی خواهد فروخت.

در حالی که ایالات متحده تلاش مذبوحانه ای می‌کند که خود را دوست ملت ایران و دشمن دولت معرفی کند، این تلاش آمریکا برای تحریف واژه‌ای با قدمت چندهزار ساله که ایرانیان تعصب خاصی روی آن دارند، نشان می‌دهد که چنین ادعاهایی کاربردهایی کاملاً تبلیغاتی دارند و دشمنی آمریکا با ایران، به خاطر روحیات ظلم‌ستیزانه مردم این کشور است.




لینک وب سایت ارتش ایالات متحده امریکا بخش دریایی:

مرکز مطالعات خلیج فارس

نظرات

پست‌های پرطرفدار