مهاجر الله پرست سوری، همسایه اش را سر برید و سپس ۱۳۰ ضربه چاقو به او زد

یک نر الله پرست سوری مهاجر در سوئد، همسایه ی ۲۱ ساله ی خود را با  ۱۳۰ ضربه ی چاقو مورد یورش قرار داد و خواهرش را در شرایط بحرانی رها کرد. این رویداد در وتلاندای (Vetlanda) سوئد رخ داد.


شکایت اصلی علیه همسایه ی طبقه ی بالایش این بود که او بسیار پر سر و صدا بود، اما در دادگاه گفت که "مهارش را از دست داده"، چون قربانی در خلال گفتگویی که پیشتر با او داشته، رفتاری "نژاد پرستانه" داشته است. این قاتل سوری گفت:

"من حرکت قربانی در خلال گفتگو را پیشتر به عنوان رفتاری نژاد پرستانه تلقی کردم".

در شب قتل ۲۰ فبریه، خواهران یکدیگر را در حمام مانع می شدند، جایی که به تکرار از فرد یورشگرشان پوزش خواهی می کردند؛ اما قاتل می گفت دیگر خیلی دیر است. خواهری که جان سالم به در برده، هنگامی که چاقو به ششش خورده بود، خود را به مردن می زند، در حالی که قاتل سر خواهرش را می برد و ۱۳۰ ضربه ی چاقو به او می زند. مرد الله پرست ۲۶ ساله ی سوریه ای که از ۲۰۱۲ به سوئد سرریز شده است، پته ی خودش را پیش مقامات روی آب ریخت.

در خلال دادگاه، یک وکیل از یک همکار درباره ی قربانی پرسید که آیا آن زن تاریخچه ای از هیچ گونه "انتقاد از مهاجرت" داشته است. در مجموع، برای به یاد نیاوردن چنین انتقادی، همکار وی گفت که چگونه این مورد می توانسته به قتل مرتبط باشد.

دادگاه قاتل سوریه ای را به زندان ابد و نیز پرداخت ۲۲۰.۰۰۰ دلار غرامت به خواهر بازمانده به خاطر رنجی که کشیده است، محکوم کرد. این زن هم اکنون در یک آسایشگاه روانی بستری است که پیوسته گزارش هایی درباره ی اندیشه های خودکشی از او به دست آمده است.


قاضی برای حکمی که صادر کرده است، "دلایلی ویژه" دارد، با وجود آنکه قاتل به هنگام قتل، از لحاظ قانونی از بیماری ذهنی رنج می برده است. حکم تکمیلی برای قاتل این بود که به سوریه پس فرستاده شود، اما او گفته است که در آنجا به علت اشتغال به "پیک"، جانش در خطر قتل است !! او گفت که دولت اسلامی (داعش) و ارتش آزاد سوریه، او را خواهند کشت.

متقابلن تجزیه و تحلیل نشان داده است که در چار سال گزشته، بیش از ۱۰۰۰ اروپایی از سوی پناهجویان الله پرست دچار ضرب و جرح شده یا به قتل رسیده اند.

این متن ترجمه ای است از این جستار.

نظرات

پست‌های پرطرفدار