زندان و تازیانه ی اسلامی برای دانشجوی حزب الهی به خاطر انتشار ویدیو در شبکه‌ های اجتماعی

آزادی بیان به سبک ولایت فقیه:
زندان و تازیانه ی اسلامی برای انتشار ویدیو در شبکه‌ های اجتماعی برای دانشجوی رشته ی
علوم سیاسی به نام مجتبا داداشی جوردهی
"مجتبا داداشی جوردهی" دانشجوی رشته ی علوم سیاسی دانشگاه "حکیم سبزواری"، در پی انتشار ویدیویی انتقادی از رژیم اسلامی در شبکه‌ های اجتماعی، به ۳ سال زندان تعزیری و ۷۴ ضربه تازیانه ی اسلامی محکوم شد.

این دانشجو در پی انتشار این ویدیو، روز چارشنبه ۲۴ اُم بهمن ماه ۱۳۹۷ فرار خورشیدی و پس از احضار به شعبه ی ۳ بیدادگستری انقلاب رژیم در سبزوار و تفهیم اتهام، بازداشت و سه روز پس از آن و در تاریخ ۲۷ اُم همان ماه، با گزاشتن قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی، آزاد شده بود.

مجتبا داداشی در تاریخ ۲۵ اُم اسپند ماه ۱۳۹۷ ف.خ. ، در پرونده ‎ای که از برای اتهام "توهین به دیکتاتور دوم رژیم" برای او تشکیل شده بود، در بیدادگاه انقلاب رژیم در سبزوار، مورد محاکمه قرار گرفت. او در این دادگاه به ۲ سال زندان تعزیری و به اتهام "تبلیغ علیه رژیم"، به ۱ سال زندان تعزیری محکوم شد. در همان روز، هم ‎زمان در شعبه ی ۱۰۴ بیدادگاه کیفری رژیم در سبزوار، قاضی بیدادگاه انقلاب او را به اتهام "توهین به سرکردگان قوای رژیم" در پرونده‌ ای دیگر، به تحمل ۷۴ ضربه تازیانه ی اسلامی محکوم کرد. هر دوی این بیدادگاه ها به سرکردگی قاضی "محمد غلامی" برگزار شده اند.

نظرات

پست‌های پرطرفدار