آمریکا یک شبکه جعل اسکناس سازمان تروریستی سپاه قدس را تحریم کرد

وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده ی آمریکا، شبکه‌ ای از افراد و شرکت‌ های مختلف را به دلیل همکاری با سپاه پاسداران تحریم کرد. این افراد و شرکت‌ ها به جعل اسکناس‌ های یمنی به ارزش تخمینی چند صد ملیون دلار برای نیروی قدس سپاه پاسداران متهم شده اند.


در بیانیه ی وزارت خزانه‌ داری آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد آمده است، این شبکه با دور زدن محدودیت‌ های صادرات از اروپا، لوازم و تجهیزاتی را برای جعل اسکناس به طرف‌ های ایرانی منتقل کرده‌ است.

دانلد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ماه گزشته سپاه پاسداران را حامی تروریسم خوانده و به خزانه‌ داری اجازه داده بود تا تحریم‌ های شدیدی را به منظور جلوگیری از دسترسی این نهاد به پول و کالا به اجرا بگزارد. بر اساس این گزارش، "پردازش تصویر رایان" که یک شرکت چاپ و تصویر پردازی به مالکیت هلدینگ "تجارت الماس مبین" و مدیر عاملی "رضا حیدری" است، لوازم و تجهیزاتی را برای چاپ اسکناس‌ های تقلبی ریال یمنی خریداری کرده و نیروی قدس از این پول‌ ها برای انجام فعالیت‌ های خود بهره برده است.

این گزارش می‌ افزاید حیدری از راه شرکت‌ های صوری و با استفاده از روش‌ های دیگر، هویت مصرف‌ کننده ی نهایی اجناس را از فروشندگان اروپایی پنهان کرده و در نهایت با همکاری محمد سیف مدیر عامل شرکت لجستیکی تجارت، اقدام به خرید و ارسال کالا به ایران کرده است.

به این ترتیب نام این دو شرکت و مدیران آنها در سیاهه ی تازه ی تحریم های آمریکا قرار گرفت. آمریکا همچنین شرکت‌ های آلمانی ForEnt Technik و Printing Trade Center که متعلق به رضا حیدری هستند را نیز به دلیل آن که به شکل صوری در این فعالیت نقش داشته‌ اند، تحریم کرده است.

نظرات

پست‌های پرطرفدار