اسهال طلبی های تکراری و تداوم سرکوبگر روزنامه نگاران در جمهوری اسلامی


"حامد آیینه‌ وند" روزنامه نگار و کنشگر سیاسی، به ۶ سال زندان محکوم شد. او که هم اکنون به زندان اوین منتقل شده، از سوی شعبه ی ۲۸ بیدادگاه انقلاب رژیم در تهران، به ۶ سال زندان تعزیری محکوم شده است.

اتهامات عنوان شده علیه او که بدون حضور وکیل وی برگزار شد، طبق معمول همان انگ های رایج پیشین از جمله "تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی" عنوان شده است. وی در تاریخ ۷ اُم تیرماه امسال بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. نشست بیدادگاه وی، به دلیل مخالفت قاضی "مقیسه"، بدون حضور وکیل وی برگزار شد و در این نشست حامد آیینه وند از برای اتهامات تبلیغ علیه رژیم و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت رژیم، به شش سال زندان تعزیری محکوم شد. "حسین بیات" وکیل آیینه وند گفته است که هر دو اتهام وارده از سوی شعبه ی ۲۸ دادگاه انقلاب رژیم، ادله ی قانونی ندارند و به رای صادره اعتراض خواهد کرد.


از خوش خیالی های این وکیل پیرامون دادگری در جمهوری اسلامی که بگزریم، حامد آیینه وند خود یکی از هواداران جمهوری اسلامی به سبک اسهال طلبان حکومتی بوده است و با ایجاد و تداوم و بنیان جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مشکلی ندارد، بلکه سرفن مشکل او نرسیدن جناح آمریکاییش به قدرت در این رژیم است.

حسین بیات پیشتر نیز با تاکید بر نبود هرگونه سند و مدرکی که دلالت بر اجتماع و تبانی آیینه‌ وند داشته باشد، مقالات موکل خویش را در راستای نقد "کارکرد قوای سه گانه ی رژیم و اجزای قدرت" تفسیر کرده و هدف نهایی وی را "اصلاح کارکرد" و خط مشی‌ های سیاسی دانسته بود.


این بی نهایتمین باری است که مزدوری از مزدوران خود رژیم به تله ی اصولگرایان و بنیادگرایان ولایت فقیه می افتد و همچنان با رویه و منشی نخ نما و بی فایده، تلاش می کنند تا خود را بخشی از جمهوری اسلامی نگاه داشته و از درون به عنوان اسهال طلبان حکومتی، دگرشی در سامانه ی کنونی جمهوری اسلامی به سود دمکرات های آمریکایی ایجاد کنند.

این کنشگر سیاسی و روزنامه نگار که هم‌ اکنون در بند همگانی شماره ی ۴ سالن ۳ زندان اوین نگاهداری می‌ شود، در تاریخ هفتم تیر ماه ۹۷ از سوی مزدوران اطلاعات سپاه در تهران بازداشت شده بود. وی از زمان بازداشت تا پیش از انتقال به بند همگانی، مدت ۴۴ روز را در سلول انفرادی زندان اوین سپری کرده بود.

حامد آیینه‌ وند، کنشگر سیاسی اصلاح طلب حکومتی، روزنامه نگار و دانشجوی دکترای روابط بین الملل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد کزایی اسلامی بود. وی همچنین نامزد رد صلاحیت شده ی به اصطلاح انتخابات تویله ی شورای اسلامی از تویسرکان نیز بوده است.

نظرات

پست‌های پرطرفدار