مشاور علی شمخانی و دبیر شورای عالی امنیت رژیم، به ترکیه فرار کرد

تورج اسماعیلی، مشاور علی شمخانی و دبیر شورای عالی امنیت رژیم
که به ترکیه فرار کرده است
روز یک شنبه ۲۳ اُم دی ماه، دکتر "تورج اسماعیلی" از مشاوران "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت رژیم و هموند ارشد سازمان پدافند سایبری و موشکی که در شرف دستگیری از سوی سازمان اطلاعات سپاه قرار داشت، پس از یک نشست کاری ناپدید شد. دوستان وی بر این باور بودند که وی نیز همانند سایر همکاران خود، باز داشت گردیده است.

از فروردین‌ ماه امسال تاکنون، سه نفر از مدیران ارشد شورای عالی امنیت رژیم به نام های "علیرضا ظریفیان" فرنشین مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی دبیرخانه ی شورای عالی امنیت رژیم، دریادار "ایسا گلوردی" معاون اجرایی دبیر شورای عالی امنیت رژیم و "غفور درگزی" مشاور اجرایی دبیرخانه ی شورای عالی امنیت رژیم، از سوی سازمان اطلاعات سپاه به اتهام جاسوسی و درز اطلاعات نشست های این شورا، باز داشت شده‌ اند. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم، درباره ی هیچ یک از این دستگیری ها موضع گیری نکرده است.

به گفته ی یکی از نزدیکان علی شمخانی، تورج اسماعیلی موفق شده است که خود را به کشور ترکیه برساند. وی به‌ طور مخفیانه در هتل آوانگارد میدان زندگی می‌ کرد.

سازمان اطلاعات سپاه با ردگیری او از راه مزدوران خود، روز پنج شنبه ۲۷ اُم دی ماه، به محل اقامت تورج اسماعیلی یورش می برند و او که پیشتر متوجه حضور مزدوران سازمان اطلاعات سپاه شده بود، موفق به فرار از این هتل می‌ گردد. گفته شده است که وی در لحظه ی خروج از ایران، مدارک زیادی را با خود به همراه داشته است. برخی از نزدیکان وی گفته‌ اند که اسماعیلی پس از فرار از هتل، به کنسولگری آمریکا در استانبول پناهنده شده است.

نظرات

پست‌های پرطرفدار