ذبح اسلامی هیچ پشتوانه ی علمی ایی ندارد

ذبح کزایی اسلامی، به مجموعه دستوراتی گفته می‌ شود که برای کشتار جانوران مورد استفاده قرار می‌ گیرد و ریشه‌ در قرآن الکزا و سنت ممد راسولولا دارد. این قوانین، جانوران آبزی را استثنا کرده و بیشتر در مورد پستانداران و پرندگان موسوم به حلال‌ گوشت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این روش، با جسمی برنده، رگ‌ های گردنی جانور بریده شده و خروج خون از سر و گردن صورت می گیرد. شرایط ذبح حلال به شرح زیر است:

- جانور مورد نظر باید حلال گوشت باشد.
- فرد ذبح کننده باید معتقد به یکی از ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت، اسلام) باشد. هر چند در میان علما و فضله های اسلامی، در این مورد همچنان و پس از ۱۴۰۰ سال، اختلاف است.
- در هنگام ذبح، باید نام الله مدینه آورده شود.


الله پرستان بر این باورند که خون بیشتری از جانور در سنجش با روش‌ هایی همچون برق دهی یا شلیک به مغز، خارج می‌ شود و احتمال فساد گوشت پایین می‌ آید. هر چند بررسی های کافی در این مورد انجام نشده، اما پژوهش های انجام شده نشان می‌ دهد رابطه ای میان ذبح شرعی و میزان خروج خون از بدن جانور وجود ندارد. در این بررسی که از سوی دانشگاه بریستول انجام شده، (منبع)، نشان داده شده که در ذبح حلال اسلامی، سر جانور بریده می‌ شود، اما به محض ایستادن قلب، خون آغاز به لخته شدن کرده و میزان بسیاری از آن در بدن می‌ ماند. در حالت معمول، جانور با شوک برقی کشته شده و سپس سلاخی می‌ شود که باز هم میزان خون خروجی میزان مشخصی است و تفاوت چندانی با ذبح شرعی ندارد.

پژوهش ها و مطالعاتی که نشان دهد "گوشت با ذبح حلال سالم‌ تر یا ماندگارتر است"، وجود ندارد؛ از اینرو، در مورد تندرستی یا ماندگاری گوشت با ذبح حلال، نمی‌ توان نظر مثبت و موافقی داد. در بیشتر کشورهای غربی در مورد ذبح اسلامی بحث‌ هایی وجود دارد، چرا که ذبح اسلامی روند مرگ جانور را درازتر کرده و باعث ایجاد درد و رنج بیشتر در جانور می‌ شود.
منبع

از اینرو، در کشور هلند ذبح حلال اسلامی و کوشر یهودی ممنوع شده است.
منبع


اما پس از اعتراض گروه‌ های متعصب اسلامی و یهودی، تنها باورمندان به این ادیان کزایی از این قانون مستثنا شدند، به شرط آنکه ذبح به گونه‌ ای انجام شود که جانور ظرف ۴۰ ثانیه بیهوش شود. اما ذبح اسلامی و کوشر در دانمارک به کلی ممنوع اعلام شده است.
منبع

*کوشر: ذبح یهودی که به ذبح اسلامی شبیه است.



همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار