معرفی کتاب: "ماه را که ساخت ؟"

کتاب فاخر و ارزنده ی "ماه را که ساخت" نوشته ی پژوهشی دو نویسنده ی بنام یعنی "کریستوفر نایت" و "الن باتلر" است که به موضوعی ظاهرن ساده به عنوان "ماه را که ساخت ؟" می پردازند.


این دو پژوهشگر، با بررسی های خود، ضمن اینکه ماه را یک برساخته و جسمی دست ساز می دانند و در اثبات آن از لحاظ علمی می کوشند، به این نکته نیز اشاره می کنند که کسانی که ماه را ساخته اند، نشانی هایی از خود را هم بر روی ماه و هم بر روی زمین بر جای گزاشته اند و ما برای پی بردن به حضور فرازمینیان، بیش و پیش از آنکه نیاز داشته باشیم در فضا به دنبال آنان باشیم، باید به زیر پای خود در زمین و همچنین به ماه نگاهی دوباره کنیم.

این کتاب، هر چند به سختی می توان آن را در زمینه ی "نظریه ی توطئه" به شکلی مستقیم جای داد، اما از برخی رویکردها همچون لاپوشانی سده ها از این حقیقت که برخی ماه را به عنوان یک برساخته می شناخته اند اما پیرامون آن گپ نمی زده اند یا اینکه تلاشی سازمان یافته در درازنای همه ی سالیان گزشته وجود داشته است که نگزارد کسی سخنی در رد طبیعی بودن ماه بزند، می تواند اشاراتی محکم با دلیل و تولید نظریه هایی علمی باشد که در نهایت بتوان این موضوع را در زمینه ی "تئوری توطئه" نیز مورد بررسی قرار داد.

این کتاب فاخر که به سال ۹۶ میلادی برای نخستین بار منتشر شده است، اکنون و پس از ۲۲ سال، برای نخستین بار در جهان پارسی زبان ترجمه شده و در اختیار آویژه مندان قرار می گیرد. این کتاب اندکی پس از نخستین نشرش در انگل ستان، جزو ده کتاب پرفروش بریتانیا قرار گرفت.

راهنمای تهیه ی کتاب از ایران و برون مرز

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار