سقوط بهشت

کتاب "سقوط بهشت" (The Fall of Heaven)، کتابی است که نوشته ی یک تاریخ شناس برجسته ی آمریکایی به نام اندرو اسکات کوپر (Andrew Scott Cooper) می باشد و چند سال پیش در ایالات متحده آمریکا منتشر شد.


در این کتاب خواندنی، نویسنده برای نخستین بار در تاریخ آمریکا اظهار می کند که اگر محمد رضا شاه پهلوی و حکومت او همچنان بر سر کار بود، امروزه جهان محل امنی برای زندگی بود و خبری از تروریسم اسلامی در جهان وجود نداشت. در این کتاب، نویسنده با مدرک معتبر ثابت می کند که چگونه آمریکا و اروپا نقش مستقیمی در سرنگون کردن محمد رضا شاه و روی کار آوردن خمینی حرامزاده و رژیم جمهوری اسلامی داشتند.

در این کتاب، توضیح داده می شود که چگونه ایران با سرعتی بالاتر از کشور ژاپن در حال رشد و پیشرفت بود و چگونه محمد رضا شاه شبانه روز برای آبادانی ایران می کوشید.

در پایان، نویسنده از سال های واپسین شاه در ایران می گوید و شرح می دهد که چگونه رسانه های غربی به ترور شخصیت او می پرداختند و او را دیکتاتور و ناقض حقوق بشر، شکنجه گر و جنایتکار معرفی می کردند، در حالی که همه ی این تبلیغات از پایه دروغ بود و شاه هتا حاضر نشده بود برای نگاهداشت پادشاهی خود، از نیروی نظامی قوی ایی که در اختیار داشت علیه ملتش استفاده کند و خون ملتش را بریزد.

اگر به این کتاب دسترسی پیدا کردید، آن را از دست ندهید و هتمن بخوانید و به دوستان آویژه مند به تاریخ معاصر خود نیز معرفی کنید.

همین جستار در ایران گلوبال

نظرات

پست‌های پرطرفدار