مرتد فطرى و مرتد ملى

سوره ی آل عمران، آیه ی ۹۰:
"كسانی كه پس از ايمان كافر شدند و سپس بر كفر خود افزودند، هيچ گاه توبه ی آنان پذیرفته نمی شود و آنها گمراهان واقعیند".


حکم ارتداد که همانا کشتن مرتد می باشد، از این آیه ی کزا برگرفته شده است. "مرتد" یعنى کسى که اسلام را پذیرفته و سپس از آن بازگشته است. مرتد بر دو بخش است:
۱ – مرتد فطرى.
۲ – مرتد ملى.

۱– مرتد فطرى:
به کسى گفته مى شود که از پدر و یا مادر مسلمان زاده شده و یا بنا به گفته ی برخی، در حالى که نطفه ی او منعقد شده، پدر و یا مادرش مسلمان بوده اند و سپس او اسلام را پذیرفته و سپس از آن برگشته است.

۲– مرتد ملى:
به کسى گفته مى شود که از پدر و مادر مسلمان زاده نشده، بلکه خود پس از بلوغ، اسلام را پذیرفته و سپس از آن بازگشته است.
توبه ی مرتد ملى پذیرفته مى شود و در حقیقت مجازات او خفیف است، زیرا او مسلمان زاده نیست.

ولى در مورد "مرتد فطرى" حکم از این شدیدتر و سخت تر است !! یعنى اگر ارتداد او در دادگاه کزایی اسلام ثابت شود، محکوم به اعدام خواهد شد !! و اموال او به عنوان ارث به ورثه ی مسلمان او مى رسد، همسر او به اجبار فقه اسلامی از او جدا خواهد شد و هتا توبه کردنش نمى تواند جلوی این احکام شدید را بگیرد.


اسلام دین تحمیل عقیده و زورگویی است و این یاوه ای بیش نیست که "در دینداری اسلام هیچ اجباری نیست"، بلکه الله خود در تازی نامه ی محمد گفته است که "تنها دینی که نزد او پذیرفته است، همانا اسلام است". الله پرستان با جهان خواری کم مانندی و با خونریزی های بسیار، توانستند هم دین خود را و هم زبان تازی را بر مردمان رنجور تحمیل کنند و این اگر "امپریالیسم اسلامی" نیست، پس چیست ؟؟

مرگ بر اسلام

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار