پیام شاهزاده رضا پهلوی در پشتیبانی از جنبش حق‌ طلبی ملت ایران - ۱۴ دی ماه ۲۵۷۶

هم‌ میهنان، درد شما، درد من است.
من دردتان را می‌ فهمم وقتی پول شما هزینه ی کشتار کودکان سوریه می‌ شود.


هم‌ میهنانم... خواست شما، خواست من است؛ من درد شما را می‌ فهمم وقتی آب و خاک سرزمینمان را با بی‌ تدبیری به نابودی کشانده‌‌ اند و هم وطن ایزه‌ ای که کارونش را از او گرفته‌ اند، آب ندارد ولی در عوض جانش را می‌‌ گیرند. من درد مردمان مشهد و قم که از ریاکاری زاهدان خرقه فروش به ستوه آمده‌ اند را با تمام وجود حس می‌ کنم.

من درد هم وطن تویسرکانی را با تمام وجود حس می‌ کنم وقتی پاسخ نیاز کار و زندگی عزیزانش را با گلوله می‌ دهند. من به هم وطن اهل دورود، درود می‌ فرستم که استوار ایستاده‌ است تا میهنمان را نجات دهد. من خواست ملیون‌ ها هم وطن به حاشیه رانده‌ شده را می‌ فهمم که نه تنها آب و خاکشان را گرفتند، که نانشان را هم بریدند. همه ی ما با زلزله‌ زدگان سر پل ذهاب هم دردیم که "مهر" حکومتی بر سرشان خراب شد.

هم‌ میهن... درمان درد من و تو، "ما شدن" است. به میدان آمده‌ ایم و تماشاگر سرکوب دیگران نیستیم. امروز، روی سخنم با سپاهیان است. طی هزاره‌ ها، نیروهای مسلح ایران همیشه با مردم بوده‌ اند، نه رو در روی مردم. شما که روزی در جبهه ی جنگ از آب و خاک و مردم ایران دفاع می‌ کردید، نمی‌ توانید و نباید امروز عامل سرکوب همان مردم باشید. رژیم از شما می‌ خواهد که با تفنگی که در همان جنگ به کار بردید، امروز مردم را هدف بگیرید.

در مقابل، هم‌ میهنان‌ِ بی‌ دفاعتان از شما انتظار دارند که به آنها بپیوندید و سپاهی باشید مدافع مردم، نه حافظ حکومت. هم‌ میهنانم... امروز به پا خاسته‌ اید تا سرنوشت خود را به دست خود رقم بزنید. مهم‌ ترین شرط پیروزی، اتحاد و مقاومت است. بدانید چون همیشه، پا به پا، همراه شما هستم و گام به گام با هم این نظام را برخواهیم چید. در فردای آن‌ روز است که آینده ی کشورمان را به دست خودمان، در آزادی واقعی تعیین خواهیم کرد.

پاینده ایران
رضا پهلوی


نظرات

پست‌های پرطرفدار