کودکان مهاجران الله پرست، مدرسه های سوئد را به آشوب و بزه کشانده اند

هنیف بالی نماینده ی ایرانی تبار مجلس از حزب میانه روها، با انتشار این فیلم که در شبکه های اجتماعی گسترش یافته، در حساب توییتر خود می نویسد:

"این است مدارس سوئد. این روزها نه تنها آموزگار جرات دخالت در امور را ندارد، بلکه می توانید برای این کارها، اجازه ی اقامت هم بگیرید !!".


این فیلم، چند دانش آموز را نشان می دهد که در کلاس درس، ضمن پرتاب کردن میز و صندلی به اطراف، آموزگار زن را مورد تمسخر قرار می دهند و سپس از ورودش به کلاس درس نیز، جلوگیری می کنند. یکی از کاربران، در رابطه با این فیلم می نویسد:

"این فیلم نشان دهنده ی حال و روز مدارسی است که فرزندان ما قرار است آینده ی خود را در آن بسازند. این فیلم، تصویرگر خیانت سیاست مداران سوئد به این کشور و مردم آن است و فاجعه ای را نشان می دهد که در انتظار آینده ی فرزندان ماست".

مدرسه های دولتی سوئد، در گزشته از معیارهای بسیار بالایی برخوردار بودند. اما هم اکنون این کشور با کمبود هزاران آموزگار دارای پروانه ی آموزگاری روبروست و بسیاری از آموزگارانی که در مدرسه های سوئد به تدریس مشغولند، مدرک و پروانه ی آموزگاری را دارا نمی باشند که به نوبه ی خود، کیفیت تحصیلی مدرسه ها را دچار افت شدید و قابل توجهی کرده است. دانشجویان نیز به واسطه ی شرایط سخت پیشه ی آموزگاری، علاقه ی چندانی به تحصیلات دانشگاهی در رشته های آموزگاری از خود نشان نمی دهند.


امروز پدر و مادرهایی که دارای امکانات مالی هستند، فرزندان خود را در مقیاس هر چه وسیع تری در مقایسه با گزشته، به جهت ادامه ی تحصیل به مدرسه های خصوصی با شهریه های کلان می فرستند که البته شمار آنها در سوئد پیوسته در حال افزایش است.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار