پیام های شاهزاده و شهبانو در همراهی با اعتراضات مردمی علیه رژیم

در حالی که اعتراضات مردم در ایران روز چارشنبه ۱۳ دی‌ ماه وارد هفتمین روز خود شد، واکنش‌ ها به این رخدادها در خارج از کشور نیز ادامه دارد. در همین زمینه شاهزاده رضا پهلوی در واپسین ساعات روز سه‌ شنبه در حساب کاربری خود در توییتر از نیروهای نظامی و انتظامی کشور خواست که به مردم بپیوندند.

شاهزاده رضا پهلوی در این توییت نوشت:
"از نیروهای نظامی و انتظامی می‌ خواهم که همین امروز حساب خود را از مستبدان سرکوبگر جدا کنند و به صفوف ملت بپیوندند".


بر اساس آمار رسمی که روز سه‌ شنبه ۱۲ دی‌ ماه اعلام شد، در جریان اعتراضات یک هفته ی گزشته دست‌ کم ۲۴ تن در چند شهر ایران از جمله شاهین‌ شهر و قهدریجان در استان اصفهان از سوی مزدوران رژیم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و شهید شده اند. شمار بازداشت‌ شدگان این اعتراضات نیز در همین روز بیش از هزار تن اعلام شده است.

پیشتر مزدور علی‌ اصغر ناصر بخت، معاون سیاسی و امنیتی رژیم در فرمانداری تهران، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، از بازداشت ۴۵۰ تن از هم میهنان معترض از روز شنبه تا دوشنبه در پایتخت خبر داده بود. در همین حال شهبانو فرح پهلوی نیز، روز سه‌ شنبه ۱۲ دی ماه، بیانیه‌ ای برای ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان اعتراضات منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:
"آیا درخواست مردمی رنجیده برای زندگی بهتر در مملکتی غنی، درخور چنین واکنشی از سوی گردانندگان آن است ؟!"


موضوع شکل برخورد حکومت با مردم معترض در این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به‌ ویژه در شبکه‌ های اجتماعی درباره ی آن بحث فراوان درگرفته است. پیشتر در همین زمینه دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم، عربستان سعودی را به دست ‌داشتن در اعتراضات گزشته در کشور متهم کرده و هشدار داده ‌است که از رژیم پاسخ مناسبی خواهند گرفت".

دور تازه از اعتراضات در کشور روز پنج‌ شنبه هفته ی گزشته در شهر مشهد با شعارهایی درباره ی وضع اسفناک اقتصادی مردم آغاز شد، اما خیلی زود شکلی سیاسی پیدا کرد و پای شعارهایی چون "مرگ بر خامنه‌ ای" نیز به میان آمد. روز سه‌ شنبه با تشدید تدابیر امنیتی در تهران، خبرگزاری‌ های دولتی از آرامش نسبی در پایتخت خبر دادند، اما اعتراضات در برخی از شهرهای ایران نیز ادامه یافت. در برابر، عده‌ ای دیگر از جمله هنرمندان کشور از سرکردگان جمهوری اسلامی خواسته‌ اند تا حق اعتراض را برای مردم محفوظ بدانند و به آنها اجازه ی اظهار نظر و اعتراض بدهند.

نظرات

پست‌های پرطرفدار