یک جوان ۲۰ ساله ی افغانی به اتهام تجاوز جنسی به دختر بچه ی ۱۳ ساله ی سوئدی، در شهر هالسبری بازداشت شد

این حوان ۲۰ ساله که در روز ۱۸ دسامبر به اتهام تجاوز جنسی به یک دختر بچه ی ۱۳ ساله ی سوئدی در همسایگی یک فروشگاه مواد غذایی ایکا در مرکز شهر هالسبری از سوی پلیس دستگیر شده بود، به حکم دادگاه بدوی اوربرو بازداشت شد. به گزارش تلوزیون اس و ت و دیگر رسانه های سوئد، این متهم که زاده ی سال ۱۹۹۷ و تبعه ی افغانستان است، خود نیز ساکن بخش جنوبی استان اوربرو می باشد.


دادستان این پرونده، خانم لوییز هله دی در پاسخ به پرسش خبرنگار اس و ت مبنی بر اینکه تجاوز جنسی در چه محلی روی داده است، گفت:

"تجاوز جنسی در فضای باز رخ نداده است، اما دقیقن نمی توانم بگویم در کجا روی داده است".

پلیس و مقام های قضایی تلاش کرده اند تا جای ممکن از افشای جزییات این پرونده جلوگیری کنند، اما تنها ساعاتی پس از بازداشت متهم ۲۰ ساله، تارنماها و شبکه های اجتماعی نه تنها مشخصات کامل از جمله نام، نشانی، کد ملی، ملیت و هتا رونوشت پادمان های پلیس و حکم بازداشت صادر شده از سوی دادگاه بدوی برای این متجاوز جنسی را منتشر و آشکار کرده اند.


این جوان ۲۰ ساله ی بازداشت شده که قادر به گویش به زبان سوئدی نیست و بر اساس گزارش پلیس از مترجم استفاده می کند، اتهام نسبت داده شده به خود را رد کرده است. متهم با این وجود، "به دلایل محتمل" که از درجات بالای اتهام در سامانه ی قضایی سوئد به شمار می رود، به دستور دادگاه بدوی شهر اوربرو بازداشت شده است.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار