زندگی‌ های دگرش یافته پس از یورش ترویستی در استکهلم در سال ۲۰۱۷

در ماه آپریل ۲۰۱۷ بود که تروریست الله پرست "رحمت عقیلف"، کامیونی را به سوی رهگزران در مرکز استکهلم در دروتنینگ‌ گاتن راند و ۵ تن را کشته و ۱۴ تن دیگر را به شدت زخمی کرد.


ماریتا بیورک‌ من، آموزگاری در شهر ایسکلستونا یکی از مجروحان این رویداد تروریستی بود که به عنوان شاکی در دادگاه روز سه شنبه حاضر خواهد شد. حدود ۱۵۰ تن دیگر نیز، در دادگاهی که ماه آینده برگزار خواهد شد، به عنوان شاکی حاضر می‌ شوند.

در آن روز ماریتا با دوست پسر خود به استکهلم آمده بود تا ۶۰ سالگی خود را جشن بگیرد که دچار این رویداد تروریستی شد. او می‌ گوید:

"من آن روز مرخصی گرفتم تا به گولدن هیت (باشگاه شبانه ای در استکهلم) برویم. ماه دسامبر ۶۰ ساله شده بودم. نخست، به هتل رفتیم و سپس به شهر تا ناهار بخوریم. وقتی وارد دروتنینگ گاتن شدیم، دوست پسرم صدا زد که یک کامیون به سمت ما می‌ آید و باید عجله کنم و وارد فروشگاهی شویم. من برگشتم تا ببینم چه اتفاقی افتاده و دیدم که کامیونی به سرعت به سمت من می‌ آید !! مانند رعد و برق. سپس تنها این را به خاطر می‌ آورم که روی زمین افتاده بودم. چیزی محکم به بازوی من اصابت کرد.


 از دید احساسی، برای ماریتا دشوار است در مورد آنچه رخ داده است، گپ بزند. با آنکه از این رویداد تروریستی یک سال می‌ گزرد، اما به دید می‌ رسد که هنوز برای او تازه است.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار