گروه ۱۹۴ و یک سکوت زشت - ۱/۲

متن زیر ترجمه ی بخشی از این تارنما می باشد.

در ۲۷ اُم اکتبر ۲۰۱۷، شورای کارگری و اجتماعی در مالمو سومین شهر بزرگ سوئد، در قالب پشتیبانی فعالیت موقت برای راهپیمایی شبانه، مبلغ ۲۱۱.۶۰۰ کرون به مجموعه ی ۶ انجمن کمک مالی کرد. این پول بخشی از ۵۰ ملیون سرمایه ی این شهر در پاسداری و حفاظت از محیط فیزیکی شهر مالموست.


۱۳۲.۰۰۰ کرون از این ۲۱۱.۶۰۰ کرون به گروهی متشکل از ۳ انجمن به نام "مالموی آسوده خیال" (Trygg Malmo) پرداخت شد که راهپیمایی شبانه ی خود در روزنگورد (Rosengård) را برگزار کردند. این ۳ انجمن شامل "انجمن صلح و داوری سومالی"، گروه ۱۹۴ مالمو و انجمن رنگین کمان مالمو می شوند.

گروه ۱۹۴ مالمو هموند سازمان گروه ۱۹۴ هوادار فلستین است. پیکره ی ۱۹۴ خواهان اجرای مصوبه ی ۱۹۴ ملل متحد است که اظهار می دارد آن دسته از پناهندگان فلستینی که مایلند تا به خانه هایشان در اسراییل برگردند، در ۱۹۴۸ به آنها اجازه داده شده است که به آنجا بازگردند. البته که فرد می تواند چنین دیدگاهی را داشته باشد و بر سر آن بحث کند، اما برای چنین سازمانی مناسب نیست که کمک های نقدی شهرداری را برای ایجاد کابوس دریافت کند، درست همانگونه که کار درخوری نیست که برای سازمان های هوادار اسراییل مالیات گیری شود تا در خیابان های مالمو رژه بروند.

اگر شما دارید با پرداخت مالیات از این بازی شبانه پشتیبانی پولی می کنید، بیشتر ساکنان مالمو احتمالن از سازمان ها توقع دارند تا با امنیت کار کنند و توقع دارند که اجتماع بومی این دارایی های مالیاتی را دریافت کند. گروه ۱۹۴ مالمو نخستین و پیشروترین سازمان هوادار فلستین است که با جبهه ی دمکراتیک آزادی فلستین (DFLP) از نزدیک همکاری دارد. از سال ۱۹۹۹، DFLP دیگر به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته نمی شود، اما آنها همچنان سازمانی شبهه نظامی دارند و از رژیم بشار اسد در سوریه پشتیبانی می شوند. تا اواخر ۵ اُم نوامبر ۲۰۱۷، سهیل الناتور (Suheil Alnatour) از هیئت مدیران DFLP در مجموعه تسهیلات و اماکن گروه ۱۹۴ در مالمو بود.

گروه ۱۹۴ از خشونت یا ضد یهودی گری فاصله نمی گیرد. در برگه ی ف. بوکی گروه ۱۹۴ می توانید فرتورهایی از کودکانی را ببینید که تفنگ به دست گرفته اند و کاریکاتورهایی از یهودیان را درج می کند که کودکان را می کشند و خونشان را می نوشند.

یک تروریست DFLP
تروریست های DFLP در حال پرتاب موشک به اسراییل
در شهر مالمو که هم اکنون با یهودی گری متاثر شده است، عجیب است که گروه ۱۹۴ همچنان یکی از سازمان هایی است که برای زندگی شبانه مالیات دریافت می کند. همکاری گروه ۱۹۴ با DFLP مخفیانه نیست. این واقعیت مسلم که انتقاد این گروهک از اسراییل، گاهی خشونت آمیز و ضد یهودی است هم امر مخفیانه ای نیست. با وجود این، حزب های سرخ - سبز در شورای کارگری و اجتماعی به این گروهک اعتبارات مالیاتی اختصاص داده اند. دمکرات های سوئد، میانه روها و لیبرال ها، خودشان را بر خلاف این تصمیم نگاه داشته اند.

سازمانی که دشمن اسراییل است و دارای دیدگاه های خشونت آمیز است، در سال های گزشته از شهر مالمو مالیات دریافت کرده است که این یک موضوع بسیار پربحث بوده است. در ماه آگست ۲۰۱۷ و در شورای شهر، پیشنهاد اوله اشمیت (Olle Schmidt) لیبرال در تقاضاهای دمکراتیک روشن تر درباره ی انجمن هایی که از سوی شهر مالمو پشتیبانی می شوند، مورد بحث قرار گرفت. این پیشنهاد به پشتیبانی واقعی شهرداری از سازمان هایی اشاره می کند که موجودیت اسراییل را انکار می کنند، که چنین پشتیبانی هایی بیش از یک بار نیز روی داده است.


همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار