شبکه ی همکاران رسانه ای آیت الله بی بی سی در شمال غرب کشور


مدتی است شبکه ی از پان ترکیست های داخل کشور که نام آنها را در ادامه ذکر خواهیم کرد، به صورت مخفیانه با مزدور انگل ایسی "مهدی پرپنچی" در آیت الله بی بی سی در تماس هستند. این تماس شامل تشکیل یک اتاق فکر با هدف جهت دادن به افکار تجزبه طلبانه و مسیر کشی عملیات روانی در حوزه ی اقوام و کمینه ها، از راه تولید محتوا و قرار دادن آن در چرخه ی توزیع و باز نشر خبر می شود.


پرپنچی گرایش واضح تجزیه طلبانه دارد و در هر فرصتی این گرایش را نمایان می سازد.

واپسین کار مشترک وی با شبکه ی قومیت گرای آیت الله بی بی سی، یورش "هم زمان" به سنت های نوروزی در واپسین روزهای سال است. وی همچنین در حساب توییتر خود، مطالبی علیه تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور، به بهانه ی روز دوم اسپند ماه منتشر کرد که با اعتراض مردم روبرو شد، اما از سوی همین شبکه ی انگل ایسی، فعالانه پشتیبانی شد.

یکی دیگر از جلوه های رابطه ی مخفیانه ی پرپنچی با این عده، پوشش خبری به سود آنها در تارنمای آیت الله بی بی سی است.

از آن جمله می توان به بازتاب خبر به اصطلاح نامه ی ۴۰۰۰ نفر از دانشجویان آذری زبان به رییس جمهور رژیم آخوند روحانی اشاره کرد که طی آن خواستار دگرش آن بخش از قانون اساسی و رسمی شدن یک زبان خارجی تازه به نام زبان ترکی (منظور زبان آذری است که در ادبیات تجزیه طلبانه، ترکی نامیده شده است) در ایران شده بودند !! این نامه ی جعلی از سوی هموندان همین شبکه به مناسبت روز جهانی به اصطلاح زبان مادری نوشته شده بود.


در اصل چنین نامه ای وجود خارجی نداشت و بنا بر پیگیری هایی که هر کس می تواند مستقل انجام دهد، از دفتر ریاست جمهوری رژیم نیز، هرگز چنین نامه ای به پاستور نرسیده است، اما پرپنچی با ایجاد پوشش رسانه ای در آیت الله بی بی سی، این اقدام ناکرده را بزرگ نمایی کرد. فایده ی این اقدام برای شبکه ی مزبور، شکستن فضا و قبح ادبیات سیاسی خصومت ورزانه علیه کشور است.

در برابر، باند مزبور نیز کارهای ریز و درشتی برای پرپنچی و در نهایت مجموعه ی آیت الله بی بی سی انجام می دهند. ضمن آنکه هموندان شبکه در فضای دیگری به صورت هماهنگ کار می کنند. پرپنچی هتا در موج های توییتری آیت الله بی بی سی هم مشارکت می کند !! چرا که نه ؟ پانکرد تجزیه طلب "ژیار گل" هم باند خودش را در بی بی سی دارد.


پیش از این، "سامان رسول پور" و "شاهد علوی" از راه ژیار گل وارد آیت الله بی بی سی شده و تبدیل به چهره ی سیاسی شدند. سامان رسول پور هم اکنون در تلوزیون ایران اینترنشنال که سرمایه و یارانه اش را از عربستان می گیرد، فعالیت می کند. وی به همراه "میثم بادامچی" از دیگر پان ترکیست ها نزدیک به همین شبکه، در سایه ی نام تجاری بی بی سی، چهره شده و به لندن رفت تا در ایران اینترنشنال کار کند. رابط وی با آیت الله بی بی سی تیز، کسی نبود جز همان مهدی پرپنچی !!

بر خلاف تلاش های بسیار، شاهد علوی موفق به استخدام در آیت الله بی بی سی، آنگونه که خود می خواست نشد، اما در سایه ی دوست دختر ژیار گل (سارا گرو) که در وزارت خارجه ی ایالات متحده شاغل بود و مدتی نیز در کنسولگری آمریکا در اربیل کار می کرد، توانست وارد بخش کردی صدای آمریکا شود و از آنجا به ارزش های ملی کشورمان حمله کند.

پرپنچی از آغاز با جریان ترک گرا ارتباط داشت و اکنون این ارتباط به ایدئولوژی نیز آلوده شده است.

پرپنچی در واپسین روزهای حضور "صادق صبا" در این شبکه، وی را قانع کرد تا از این پس در آیت الله بی بیسی، بخشی از شهروندان شریف کشور ایران را به جای آذری / آذربایجانی نامیدن، باید ترک / Turkush نامید !!


چه کسانی با آیت الله بی بی سی همکاری می کنند ؟
داده هایی وجود دارد که نشان می دهد گروهی منسجم که ماهیت اقدامات مشترک خود را مخفی کرده و ظاهرن به صورت تکی فعالیت می کنند، ارتباط معین و سازمان یافته ای با این شبکه و از راه مهدی پرپنچی داشته و تبدیل به اتاق فکر آنها در زمینه ی مسائل قومیتی کشور شده اند.

شبکه بی بی سی فارسی، همواره در ایران افرادی داشته است که تامین محتوا، تولید محتوا، خبر، تامین فرتور، مستند و... را برای این شبکه می کردند. به این گروه از افراد که معمولن پنهانکاری بخشی از کار آنها به شمار می رود، "شبکه ی همکاران رسانه ای داخل کشور" گفته می شود.

این، شبکه‌ ای از افراد همکار رسانه‌ ای درون کشور، این بار در شمال غرب ایران و بین محکومین با پیشینه ی جرم "اقدام علیه امنیت ملی" بازسازی شده است. این عده در مدیریت و تامین محتوای قومی، نقش ویژه ای دارند. گروهکی از زندانیان پیشین امنیتی همچون "سعید. م" (ساکن زنجان)، "حیدر. ب" (ساکن قم) که پیشینه ی همکاری با دویچه وله را دارد، "بهروز. س" و "ابراهیم. ر" (اردبیل، که پیشتر گفتگوهایی با تلوزیون بی بی سی فارسی علیه ایران داشته است)، در این شبکه مشارکت دارند.



همکاری با آیت الله بی بی سی جرم امنیتی و ضد ملی است
نوع همکاری شبکه ی همکاران رسانه ای در شمال غرب کشور، از جنسی است که خود مستقلن جرم به شمار می آید. تلاش برای تجزیه ی کشور، نظریه سازی کردن و بازتاب آن از راه رسانه ای چون آیت الله بی بی سی، قطعن ناشی از حس میهن پرستی نیست.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار