آخوندها و مقدسین

سعادت و خوشى انسان، حقيقت نهايى و هدف غايى زندگى است و تامين آن بر دوش انسان ها و با تلاش مادى همه جانبه و به کارگيرى آگاهى و خرد آنها امکان پذير است. سعادتى که ناشى از انجام تعهدات، تامين هر چه بيشتر خواسته ها و آرمان های انسانى و ناشى از زيبايى طبيعت، هنر و خلاقيت خواهد بود.


خوشبختی ایی که به زایش شعر و موسيقى و استعدادهاى عالى منجر خواهد شد. اما ماتحت تاثير تبليغات دينى، بسيارى از مردم اين نوع خوشى و سرچشمه ی آن را مادى و فانى و پست تلقى مى کنند و خود را هوادار معنويت و روحانيت مى نامند و وانمود مى کنند که به احساسات و روحيات مادى و "پست" اهميت نمى دهند. اينها خوشبختی را نه در اين جهان، که در "جهانی ديگر" مى خواهند. سرمشق اينها، پيغمبران، قديسان، آيت الله ها، کاردينال ها و اسقف ها و خاخام ها هستند. اما اين موجودات معنوى و روحانى که به "ماديات" اهميت نمى دهند، زندگى تجملى و مرفه خود را از زحمت ديگران تامين مى کنند.

همگى بى خاصيت و مفتخور هستند و باعث ترس و نگرانى و بى شخصيتى براى مردم. کارشان اين است که براى کسانى که زندگيشان را تامين مى کنند، دعا کنند !! ادعا مى کنند که براى راهنمايى و هدايت نوع بشر آمده اند !! اما متکبر، متفرعن و انتقامجو هستند. سردمداران اديان همواره دشمن آزادى و رفاه مادى مردم و دانش و تحقيق و جستجوى بشر براى کسب حقيقت بوده، هستند و خواهند بود. اينها دنيا را با ايمان، نفرت، کينه ی مذهبى و ترس انباشته کرده اند و براى حفظ موقعيتشان هر جنايت و وحشيگرى را مرتکب شده اند. اينها انسان هايى را که کار مى کنند، زحمت مى کشند، زندگى مى کنند، همسران و کودکانشان را دوست دارند، به زندگى عشق مى ورزند، سفر مى کنند، دنيا و زندگى را تجربه مى کنند، نقاشى و تندیس سازى مى کنند و جهان را با عشق و خلاقيت و شور زندگى پر مى کنند، داراى "تمايلات پست مادى" و "بدون معنويات" و "اين جهانی" مى نامند. 


اينها دشمنان زنان، کارگران، آزاد انديشان، دانشمندان، هنرمندان، شاعران و همه ی کسانى هستند که مى خواهند زندگى بهترى را در اين جهان بسازند. اين مقدسان و پيغمبران و روحانيون مى گويند که اين جهان دوره ی موقت و آزمايشى براى زندگى پس از مرگ است و زندگى اين جهانی بايد صرف آماده سازى براى "آن جهان کزا" شود. بر طبق وعده هاى اينان، کسانى که زرزرهای پيغمبران، کاردينال ها و آيت الله ها را گوش کنند، در آن جهان پاداش مى گيرند و دیگران در عذاب همیشگی به سر خواهند برد.


اين معنويون و آخوندها، همواره از کار کردن و زحمت کشيدن متنفر و بيزارند، چيزى به رفاه و ثروت مادى بشريت نيفزوده اند و خود از دستاورد دسترنج ديگران زندگى کرده اند. اينها دشمن خوشى و خوشبختی معصومانه ی انسان ها هستند. ادبيات آنها سراسر اهانت و تحقير نسبت به موجوديت، آگاهى و خرد انسان است. بسيارى از مردم شوربختانه از سر نادانی، عمر خود را صرف خواندن اين متون ابلهانه و پيروى از آنها کرده اند. اين مقدسين و مردان خدا، ادعا مى کنند که نويسنده ی واقعى کتاب های مقدسشان، خداست و هر زن يا مردى اين را نپذيرد، در آتش جهنم تا ابد خواهد سوخت !!

اعظم کم گویان

همین جستار در تریبون زمانه

نظرات

پست‌های پرطرفدار