ایران ۱۵ هزار دختر بیوه ی زیر ۱۵ سال دارد !!

ایران ۱۵ هزار دختر بیوه ی زیر ۱۵ سال دارد !!
زنان "اعتماد کردند"، اما نتیجه ی آن "خانه‌ نشینی تحمیلی اسلامی" شد.


در راستای پایمالی حقوق زنان در جمهوری اسلامی، هتا در خیلی از روستاها در گزشته شناسنامه ی زنان در جیب مردان بود که یعنی خودشان می‌ دانستند باید به چه ناکسانی رای دهند !! در گزشته به زنان ایران ضعیفه می‌ گفتند و اکنون هم در نهان و آشکار همین است و وضع فرهنگ رفت بار ایرانی که اسلامی است، هیچ بهتر نشده است و رژیم زن ستیز ولایت فقیه، نقش برجسته و اصلی در ایجاد چنین شرایطی را بر عهده دارد.

زنان به نسبت مردان سهم اندکی در بازار کار کشور دارند. این در حالی است که در درازنای دهه‌ های گزشته، هازمان ایران شاهد رشد چشمگیر تحصیلات عالی زنان بوده است. از میان ۲۲ ملیون شاغل در سال ۹۴ برای نمونه، تنها حدود ۳ ملیون و ۵۰۰ هزار نفر زن بوده‌ اند.

زنان همچنین نه تنها در سر هیچ‌ یک از قوای سه‌ گانه ی رژیم نیستند، بلکه هتا حضوری هم در سطح وزارت در دولت آخوند حسنک روحانی ندارند. در تاریخ مشعشع و خونبار این چار دهه رژیم ننگین جمهوری اسلامی، تنها وزیر زن ثبت‌ شده همان "مرضیه وحید دستجردی" وزیر بهداشت دولت دوم احمدی‌ نژاد موسوم به دولت کودتا است که تازه او هم به خاطر اختلاف با رییس جمهوری وقت، از مقامش کنار گزاشته شد !! حضور زنان در دیگر سطوح مدیریتی در ایران و به واسطه ی حکومت آخوندی، همچندان چشمگیر نیست.



پسگرد ارتجاعی قوانین در جمهوری اسلامی
جمهوری اسلامی از دید قوانین مرتبط با زنان، پسگرد داشته است و قوانینی از جمله "خروج زنان با اجازه ی همسر"، "صدور گزرنامه"، "دغدغه ی حضانت فرزند برای بانوان"، "ازدواج پدرخوانده با فرزند‌ خوانده" در مجلس نهم را داریم.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، زنان متاهل نمی‌ توانند بدون اجازه ی همسر خود از کشور خارج شوند، صدور گزرنامه برای آنان نیاز به اجازه و موافقت همسر دارد و اولویت حضانت فرزند تنها تا ۷ سالگی با مادر است. از سوی دیگر، قوانین ایران این حق را به مرد می‌ دهد که "با حکم بیدادگاه اسلامی"، با فرزند خوانده ی خود ازدواج کند !!

گرچه ازدواج کودکان از دید کارشناسان و مدافعان حقوق کودک، "آزار جنسی" محسوب می‌شود، اما در قوانین جمهوری اسلامی، ازدواج دختران از ۱۳ سالگی و پسران از ۱۵ سالگی قانونی است. ازدواج دختران و پسران پیش از این سنین نیز، "با اجازه ی سرپرست (به عربی: اذن ولی) و با تشخیص بیدادگاه اسلامی، منوط به رعایت مصلحت کودک"، مجاز شمرده شده است !!



سن ازدواج در اسلام و بر اساس احکام فقهی جمهوری کثیفه ی اسلامی، بر مبنای "بلوغ جنسی" تعیین شده، در حالی که به گفته ی کارشناسان، بلوغ جنسی تنها بخشی از بلوغ کامل محسوب می‌ شود و آگاهی، آموزش و آزادی انتخاب، اساسی‌ ترین شروط تشکیل خانواده هستند.

در سال ۱۳۹۳، بالاترین میزان ازدواج کودکان در ایران ثبت شده است. بر اساس آمار ثبت احوال ایران، در این سال بیش از ۴۰ هزار کودک پیش از پایان دوران کودکی، وارد زندگی زناشویی شده‌ اند !!

آمارهای رسمی البته تنها محدود به ازدواج‌ های ثبت‌ شده در دفاتر رسمی این هازمان الله زده است و چه‌ بسا این شمار، به دلیل  ثبت نشدن ازدواج کودکان بدون شناسنامه یا ثبت نشدن رسمی و قانونی ازدواج‌ های چند همسری، بسیار بیشتر از آمارهای رسمی باشد. در میان ازدواج‌ های در سنین پایین، هتاکودکان زیر ۱۰ سال نیز دیده می‌ شوند !! آمارها نشان می‌ دهند که میان سال‌ های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، سالانه بین ۱۷۶ تا ۲۲۰ کودک زیر ۱۰ سال در ایران تن به ازدواج داده‌ اند !!

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار