سرکوب های دینی در مدرسه های سوئد

این جستار ترجمه ی بخشی است از این مقاله:

به جمهوری اسلامی "سوئدن" خوش آمدید !!
اهلا و سهلا الی الجمهوریة الاسلامیة السوئدن !!


در سوئد مدرسه هایی وجود دارند که برای بازار گرمی خود، آموزش مذهبی را پیشنهاد داده و رقابت ایجاد می کنند. دیدگاه واقعی این کسب و کار، بدون توجه به ایمان و باور، یک تبعیض و جدایی عمدتن جنسییتی است.

برخی از پدران و مادران سرسپرده و برده ی دین، می خواهند که پسران و دختران در کنار یکدیگر برای آموزش حضور نداشته باشند و گزارش هایی وجود دارد که برخی مدرسه نیز، چنین گزارش هایی را بنا به دلایلی راهبردی، به خدمات اجتماعی گزارش نمی دهند، در حالی که این خطر وجود دارد که کودکان در خانه به حالتی بیمار، روزگار بگزرانند. مدرسه های دیگر به شکلی سازمان یافته، درجات بالاتری را برای پسران نسبت به دختران ایجاد می کنند.

- گله های الله پرست در سوئدن: عن و گه اسلام در کشورهای الله زده ی خودشان کم بود، به اروپا آمده ایم تا چشم آبی ها را نیز به تشعشاعات منور اسلام، نورانی کنیم...

هیچ کس نباید از مدرسه گریزان باشد، همه باید به مدرسه بروند. پولی که مالیات پردازان می پردازند، نه تنها باید صرف ایجاد فرصت ها در مدرسه ها شود. این تنها بدین معنی نیست که مالیات پردازان از این فرصت ها سود می برند، بلکه ما نمی توانیم تضمین دهیم که مالیات پردازان ما به شکلی غیر مستقیم، دیگر فعالیت هایی را پشتیبانی مالی کنند که اهداف و موضوعاتشان می توانند مورد بازخواست قرار گیرند.


آزمون و مهک شایستگی کسانی که تاثیر بسیاری بر مدرسه ها دارند، باید البته در کشور ما موضوع باشد. این نخستین گام برای خلاص شدن از شر بی پروایی ها و گاهی برخی تهبکاران و مجرمان پاکیزه از مدرسه های سوئد است. اما ما نمی توانیم این الگو را بپذیریم که مدرسه ها در سوئد، تعصب دینی را به زور به خورد کودکان بدهند.

شوربختانه امروز هیچ پشتیبانی از سوی مجلس سوئد برای بازایستاندن مدرسه های فقهی و دینی در سوئد وجود ندارد. احزاب بسیار هستند که به بهانه های دمکراتیک و برابری اجتماعی، از این رویه ی آشکار پشتیبانی می کنند. به پیامدهای آن فکر کنید که چه بر سر آینده ی هم زیستی و یکپارچگی اجتماعی کودکان در آینده خواهد آورد.

سرکوب دینی در بسیاری از کشورهای دیگر وجود دارد، اما نباید این فاجعه ی فاشیسم دینی در سوئد بروز کند. ما در مدرسه های سوئد، بر خلاف جمهوری اسلامی ایران، دیوار جنسیتی نخواهیم کشید.




همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار