کشف خودروی پر از اسلحه‌ های خودکار و مواد منفجره در استکهلم

پلیس استکهلم خودرویی را در پارکینگ "خرهولمن"  شناسایی کرد که ظاهرن خود را برای جنگ آمده کرده بود !! به گفته ی پلیس، این خودرو از کف تا سقف پر از سلاح گرم، مواد مخدر و مواد منفجره بوده.


پلیس استکهلم در حالی‌ که در ۹ آپریل، حوالی ساعت ۷ شب مشغول به گشت زدن در محدوده ی خرهولمن بود، تصمیم گرفت که با استفاده از سگ جستجوگر مواد مخدر، در یک پارکینگ همگانی خودروهای پارک شده را مورد بازرسی قرار دهد. همه چیز به صورت عادی پیش می رفت تا اینکه یکی‌ از سگ ها به یک خودروی پارک شده واکنش بسیار شدیدی نشان داد. پلیس پس از کمین کردن و دستگیری صاحب خودرو، اقدام به بازرسی خودرو کرد که با شمار بسیار سلاح، مواد منفجر و مواد مخدر روبرو شد.

تعداد این اسلحه ها به قدری بود که به دید می رسید این خودرو قرار است برای یک جنگ سلاح حمل کند. به گزارش پلیس، تخلیه ی این خودرو به تنهایی‌ حدود ۲ تا ۳ روز زمان می برد، زیرا این تخلیه باید به آرامی انجام شده تا اثر و مدارک احتمالی‌ جرم از بین نرود. صاحب خودرو در حال حاضر به جرم حمل اسلحه ی گرم بدون مجوز، حمل مواد منفجره و مواد مخدر در بازداشت به سر می برد. در این دستگیری که به آرامی صورت پذیرفت، هیچ کس زخمی نشد و یا آسیبی ندید.


در این عملیات، ۵ قبضه اسلحه ی کلاشنیکف نیز پیدا شده که به گفته ی پلیس از جمله سلاح های جنگی به حساب می آیند. جای خوشحالی‌ دارد که این حجم از اسلحه از خیابان ها پاک سازی شده و در دستان پلیس به سر می برد. سال گزشته در استکهلم، نزدیک به ۱۳۰ تیراندازی صورت گرفت که در این تیراندازی‌ ها، شماری مجروح و هتا کشته شدند. این خودرو متعلق به یک گروه خلافکاری مرتبط با بخشی از این تیراندازی هاست که پلیس تاکنون نامی از آنها نبرده است.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار