تیراندازی تروریست های پیشمرگه ی پ‌ ک‌ ک در مرز ماکو، یک کشته بر جای گزاشت

روز دوشنبه ۱۲ آذر ماه، ۴ تن از نیروهای مرزبانی و کارشناسان سازمان آب در اثر تیراندازی از سوی گروهک تروریستی و تجزیه طلب "پ‌ ک‌ ک" در منطقه ی "بورالان ماکو" در استان آذربایجان غربی کشته و زخمی شدند.


در پی یورش پیشمرگه های گروهک تروریستی پ‌ ک‌ ک در منطقه ی بورالان ماکو، یک مرزبان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد و ۳ تا ۴ تن دیگر نیز زخمی شدند. به گفته ی سرهنگ شاهین علی زاده فرماندار عصر آن روز، حدود ساعت ۱۶:۳۰ و بر اثر تیراندازی، ۲ تن از نیروهای مرزبانی و ۲ تن از کارشناسان سازمان آب زخمی شدند. این افراد برای بررسی حوزه‌ های آبریز مرزی میان میله‌ های ۱۳ و ۱۴ در منطقه حضور داشتند.

افراد زخمی شده بی درنگ به بیمارستان اعزام شده‌ اند، اما یکی از مرزبانان به دلیل شدت جراحات، جان خود را از دست داده است.

سه تن از زخمی‌ شدگان این رویداد تروریستی، در بیمارستان های کشور ترکیه در حال درمان هستند. مرزبانی که جان خود را از دست داده در حین انتقال به بیمارستان جان باخته است. مجروحین به بیمارستان‌ های استان‌ های "قارص و ایغدیر" ترکیه منتقل شده‌ اند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ی رژیم، روز سه‌ شنبه خبر داد که وزیر خارجه ی ترکیه در تماس تلفنی با ظریف، اعلام کرده که پیشمرگه های گروهک پ‌ ک‌ ک عامل تیراندازی به دو مرزبان و دو کارمند وزارت نیروی ایران بوده‌ اند.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار