سه سال زندان برای وکیل مسری به خاطر تشویق به تجاوز به عنف در تلوزیون

یک الله پرست نر با نام با مسمای "نبیه الوحش" که در ماه اکتبر در یک میزگرد تلوزیونی درباره ی "قانون فحشا" حاضر شده بود، پوشیدن شلوارهای جین پاره را به گونه ای دعوت مردان به آزار و اذیت جنسی تلقی کرده بود !!


این الله پرست که در مسر وکیل است، در تلوزیون این کشور تجاوز به زنان به دلیل نوع پوشش آنان را مجاز و هتا "وظیفه ی ملی" خوانده بود که با حکم دادگاه به سه سال زندان و پرداخت ۲۰ هزار پوند مسری (۱۱۳۰ دلار) محکوم شد.

عنصر الله پناه نبیه الوحش که در ماه اکتبر در یک میزگرد تلویزیونی درباره قانون فحشا حاضر شد، پوشیدن شلوارهای جین پاره را بنوعی دعوت مردان به آزار و اذیت جنسی خوانده و گفته بود:
"من می گویم که وقتی دختری با این پوشش ها راه می رود، وظیفه ی میهن پرستانه ی ماست که او را مورد آزار جنسی قرار دهیم !!"

این اظهارات اسلامی "الوحش" با اعتراضات گسترده ی فعالان حقوق زنان روبرو شد. شورای ملی حقوق زنان این سخنان را محکوم کرد و آن را فراخوانی برای گتجاوز به عنف" و مخالف قانون مسر خواند. این شورا همچنین از آن شبکه ی تلوزیونی به دلیل پخش اظهارات این وکیل مومن و متقی به شورای عالی مقررات رسانه ای شکایت کرده است.

تجاوز و آزار جنسی زنان یکی از معضلات مهم در مسر محسوب می شود. در پی تعرضات جنسی گسترده به زنان در تجمعات میدان تحریر در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ میلادی، کنشگران حقوق زنان مسر اعتراضات متعددی را در قاهره برگزار کردند.

همین جستار در ایران گلوبال

نظرات

پست‌های پرطرفدار