تاکسی ران الله پرست، زن دیپلمات را کشت

به گزارش گاردین، یک راننده ی الله پرست لبنانی که برای شرکت بزرگ تاکسی رانی اوبر کار می کرد، یک زن دیپلمات را به خاطر پوشیدن دامن کوتاه، به قتل رساند.


ربکا دایکس (Rebecca Dykes) پسین روز آدینه را به همراه دوستانش در منطقه ی گمایز بیروت می گزرانده که در یکی از محلات محبوب جهانگردان حضور داشته است. این راننده ی متعصب الله پرست که برای سوار کردن او به آنجا رفته بود، پس از تجاوز به این دیپلمات انگل ایسی، وی را به قتل می رساند. وی در حالی مدارکی دال بر نداشتن سوپیشینه به شرکت تاکسی رانی اوبر تحویل داده بوده است که پیشتر دو بار پیشینه ی زندان داشته و با هتا در ف. بوک خود تصاویری دربردارنده ی تفنگ نیز درج کرده بوده است. به گفته ی پلیس، قاتل وی را خفه کرده است.

به گزارش رسمی وزارت امور خارجه ی بریتانیا که به نقل قول از خانواده ی مقتول می پردازد، آورده می شود که در چنین شرایطی زندگی او به شکلی ستمگرانه گرفته می شود، خانم دایکس که ۳۰ سال سن داشته، به دست طارق ح. کشته می شود و قاتل بدون انگیزه های سیاسی دست به این جنایت زده است. دایکس برای سفارش این تاکسی از برنامه ی Ride Hailing استفاده کرده است.

دایکس در رایزنی بریتانیا در بیروت، به عنوان مدیر سیاست و برنامه ریزی و برای وزارت توسعه ی بین المللی فعالیت می کرده است و بر اساس آنچه که در برگه ی وی در لینکدین آمده است، با گروهی لیبیایی در وزارت خارجه همکاری داشته است. او پیشتر در همین وزارت خانه به عنوان تحلیلگر مسائل عراق کار می کرده است. ربکا دایکس دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه منچستر و کارشناسی ارشد در امنیت بین الملل و حکومت جهانی از دانشگاه بیرکبک لندن بوده است.

شاخه ی اطلاعاتی نیروهای امنیت داخلی لبنان یا همان اداره ی اطلاعات پلیس، مشغول بررسی این پرونده است.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار