گزارشی از میزان جرم و جنایت در میان اعراب اسراییلی

در گزارشی از ادموند ساندرز (Edmund Sanders) در روزنامه ی اوقات لس انجلس از شهر تیرا (Tira) در اسراییل، درباره ی "شهروندان عرب در کمبود امنیت پلیس اسراییل"، تناقضاتی را در رابطه با زندگی اعراب اسراییلی به تصویر می کشد:


هنگامی که ساکنان این روستای عرب روزگاری خواب رفته دور هم جمع شدند تا علیه تیراندازی های دار و دسته ای اخیر در اجتماعشان اعتراض کنند، خشم به سرعت متمرکز پلیس اسراییل شد. ساکنان دست نوشته هایی را بالای سر بردند که بر روی آنها نوشته شده بود: "پلیس ها تروریستند". رهبران محلی سیاهه ای از شکایت ها را بدین مضامین نقل قول کردند: "پلیس با عرب ها به مانند شهروندان درجه ی دو رفتار می کند؛ آنها از تحت تعقیب قرار دادن بسیاری از تبهکاران عاجزند و به اندازه ی کافی سلاح های غیرقانونی را توقیف نمی کنند؛ آنها قابل اطمینان نیستند".

با توجه به خصومت، تقاضای پسین اعتراض کنندگان تا حدودی غافلگیرانه بود. آنها خواستار آن شدند تا دولت اسراییل پلیس بیشتری را مامور خدمت در تیرا کند. شهردار تیرا مامون عبدلحی (Mamoun Abdul Hai) سپس درباره ی این جمعیت ۲۲.۰۰۰ نفری گفت: "دیگر هیچ راه حلی وجود ندارد. دیگر نمی توانیم از پسش برآییم. ما برای انجامش، دیگر خودمان پول و منابع کافی در اختیار نداریم".

افزایش اخیر کشتار و خشونت دار و دسته ای در شهرها و شهرک های عرب نشین اسراییل، عرب های اسراییلی را مجبور می کند تا درباره ی مقاومت گزشته ی شان نسبت به خوش آمدگویی به پلیس در اجتماعشان دوباره فکر کنند. بر اساس گفته های مقامات دولتی، اجتماعات عرب اسراییلی در سال گزشته ۶۷% از ۱۳۵ مورد آدم کشی و ۷۰% اقدام به آدم کشی و ۵۲% آتش سوزی های عمدی در کل کشور را در کارنامه ی شان دارند. با این حال اعراب تنها ۲۰% جمعیت ۸ ملیونی اسراییل را تشکیل می دهند.

جستار بالا ترجمه ی بخشی از این تارنما است.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار