۶ دلیل عمده ای که مردم آمریکا به ترامپ رای دادند

مردم آمریکا که سرانجام به نامزد جنجالی این کشور رای دادند، قطعن برای خود دلایل قانع کننده ای نیز داشته اند. در این میان، چکیده وار ۶ عامل اصلی علت گرایش اقبال مردم به وی را در چند سطر زیر می خوانید. از میان همه ی دلایل قید شده، از دید من به عنوان فردی که در جهت براندازی ولایت فقیه تلاش می کند و به عنوان یک خداناباور، مورد ششم از همگی برجسته تر نمود، هر چند در دیگر موارد، مردم آمریکا افزون بر رویکرد سکولار و با توجه به آزادی هایشان در چارچوب قانون اساسی کشور و تهدید دانستن حضور الله پرستان در خاک آمریکا، به موارد اقتصادی، مدیریتی و دوری از فساد و دروغ، اشاره ی ویژه ای دارند:


۱- ترامپ سیاست مدار نیست، یک تاجر است و وقت آن رسیده که آمریکا به روش اقتصادی و بر اساس سود و زیان مدیریت شود. ما از سیاست مداران خسته شده ایم.

۲- ترامپ یک فرد خودساخته است. او مدیریت سازمانی می داند و زندگیش نشان داده که می تواند هر کاری که اراده کند و یا وعهده دهد را انجام دهد.

۳- ترامپ با وجود این که می تواند بهترین و بیشترین لذت ها را ببرد، نه الکل می نوشد، نه مواد مخدر و سیگار مصرف می کند، نه "خانم باز" است. او یک مرد خانواده دوست و با اخلاق در حوزه ی فردی است. اما اوباما به اعتراف خود مواد مخدر مصرف کرده و بیل کلیتن در دفتر ریاست جمهوری کاخ سپید با یک زن رابطه ی جنسی برقرار کرده و در دادگاه به دروغ گفت که این کار را نکرده است".

۴- خطر افراط گرایی خطری جدی است که با سیاست مداری نمی توان آن را مهار کرد. اراده ی جمع و جور کردن چنین مشکلی تنها در ترامپ است. نه در کروز، روبیو، سندرز، کلینتن و...

۵- ترامپ هیچ نقطه ی سیاهی در کارنامه اش ندارد. نه پولی از کسی گرفته و نه بدهکار کسی است. او با پول خود وارد میدان سیاست و رقابت شده و در سیاست مستقل است.
۶- مسلمانان بر اساس دینشان، در آغاز شریعت و قرآن را در دید دارند نه قانون اساسی آمریکا را؛ از اینرو آنها نخست به اسلام متعهد هستند نه ایالات متحده. ترامپ این را به خوبی فهمیده و تلاش دارد آمریکا را از گزند این افراد دور نگاه دارد.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار