شهر مالموی سوئد چگونه می تواند از گروهی پشتیبانی کند که تروریسم را جشن می گیرد ؟

متن زیر، ترجمه ی بخشی از جستار این تارنما، نوشته ی "توبیاس پترسون" (Tobias Petersson) به تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ می باشد.

آیا گروهی که از تروریسم پشتیبانی می کند، باید از سوی شهرداری پشتیبانی شود ؟
گروه ۱۹۴ رویدادهایی را سازمان دهی کرده است که در آن کودکان درباره ی یورش به یهودیان با چاقو و قربانی کردن زندگیشان به عنوان شهید، گپ می زنند. آیا این چیزی است که شهرداری مالمو می خواهد از آن پشتیبانی کند ؟


هنگامی که جستار خبر جهان آیداهو را خواندم، درباره ی گروه ۱۹۴ نگران شدم که به همراه "صلح سومالی" و "انجمن رنگین کمان سومالی" و با همکاری انجمن "مالموی آسوده خیال" (Trygg Malmö)، تنها برای یک راهپیمایی شبانه، ۱۳۲.۰۰۰ کرون پول دریافت کرده است !!

گروه ۱۹۴ از نزدیک با جبهه ی دمکراتیک آزادی فلستین (DFLP) کار می کند که پیشتر یک سازمان تروریستی بود و همچنان یک شاخه ی نظامی فعال این سازمان در فعالیت های تروریستی غزه به شمار می رود. DFLP، با حزب چپ سوئد دارای تماس هایی سیاسی است.

در برگه ی ف. بوکی گروه ۱۹۴ که همه چیز به عربی نوشته می شود، یکی از یورش های تروریستی DFLP یعنی کشتار معالوت نیز دیده می شود که در ۱۹۷۴ رخ داده است. در این یورش تروریستی، در حدود ۲۰ کودک کودک یهودی در طی عملیات شورای ترور که به عنوان "عملیات قهرمانانه" خوانده می شود، کشته می شوند.

این انجمن موقعیت DFLP را به عنوان آنچه که به خودش تعلق دارد، توصیف می کند و معمولن در نشست هایش از پرچم DFLP استفاده می کند. از اینرو، پرسش اینست که آیا ممکن است گروه ۱۹۴ را از DFLP تشخیص داد ؟

پژوهش بت جهانی (نام یک سازمان است: World Idol) نشان داده است که گروه ۱۹۴ نقاشی های ضد یهودی را به اشتراک گزارده و از سرباز کودکی ستایش کرده است که متعلق به یک سازمان تروریستی فلستینی است. من خودم بیشتر درباره ی گروه ۱۹۴ بررسی کردم. در ۲۹ اُم نوامبر ۲۰۱۵ و در روز جهانی همبستگی با مردم فلستینی، این سازمان ترتیب یک رویداد ترسناک را داد.

در درازنای این رویداد که در بنیاد مطالعاتی مالمو برگزار شد، کودکان خردسال سخنان خشونت آمیزی را درباره ی یورش با چاقو و پرتاب کوکتل مولوتوف و سنگ به "پسران سهیون" می خواندند که بیانی است که می تواند در کل به یهودیان و به اسراییلی ها و سهیونیست ها به خصوص، هدف گیری شود. در ویدیویی از این رویداد بر روی یوتوب، دختر جوانی به عربی می خواهد تا "آنان را دار بزنید". سپس این دختر می گوید تا به سهیونیست ها سنگ بزند و شهید شود.


شهر مالمو ممکن است از سازمان "مالموی آسوده خیال" بخواهد تا گروه ۱۹۴ را از انجمن اخراج کند. اگر این مورد روی ندهد، هزینه ای گه برای پشتیبانی از مالموی آسوده خیال پرداخت شده است باید از سوی شهرداری بازپرداخت شود. نشان هایی این چنین وجود دارد که مهم است که شهر مالمو جرات کند تا هم با افراط گرایی مبارزه کنند با خشونت و هم با ضد یهودی گری روبرو شود و اینکه، این تنها حق آینده ی مالموست.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار