ریال ایران، هشتمین پول بی ارزش جهان

از روزی که "ریال ایران" جایگاه پول جهانی را به دست آورد، تا امروز که پول ایران به عنوان هشتمین پول بی‌ ارزش جهان در جدول "بی‌ ارزش‌ ترین پول های جهان" قرار گرفت !!

صندوق جهانی پول، ۲۷ مارچ ۱۹۷۸ و در جریان نشست همگانی خود، "ریال ایران" را وارد گروه ۱۶ پول مهم جهان کرد و اعلام داشت که از یکم ژولای این سال، "ریال ایران" وارد مجموعه ی "حق برداشت ویژه" خواهد شد، که مفهوم آن به نوعی پول جهانی شدن است که می تواند ذخیره ی ارزی سایر ملل قرار گیرد و در همه ی بانک ها، فرودگاه ها و صرافی ها، نرخ گزاری و معاوضه شود.

به مقام انسانیت رسیدن، برای ما بسیار گران تمام شده است. فقر تحمیلی، کمر مردم را شکسته است و اختلاس های صدها ملیارد دلاری سرکردگان رژیم، رمق هر فعالیت و بازسازی را گرفته و امید مردم را به بهبود شرایط به کم ترین حد خود رسانده است. این خیانت در حق ایران و ایرانیان، همگی از سوی ولایت فقیه انجام می گیرد که برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت این همه فشار و اختناق، همیشه مشکلات کشور را متوجه آمریکا و اسراییل دانسته است.



از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید



 ریال کامبوج:
یک دلار آمریکا برابر است با ۴۰۶۰ ریال کامبوج. دلیل بی ارزش بودن پول این کشور، وضعیت بد اقتصادی این کشور است.


پارانی پاراگوئه:
یک دلار آمریکا برابر با ۵۵۰۰ پارانی است. پاراگوئه دومین کشور فقیر در آمریکای جنوبی است و دلیل بی‌ارزش بودن پول این کشور، فقر و فساد اداری است.


لئون سیرالئون:
یک دلار آمریکا برابر با ۷۵۰۰ لئون است. سیرالئون یکی از فقیرترین کشورهای آفریقایی به شمار می‌ رود. دلیل بی‌ ارزش بودن پول این کشور نیز فقر، تورم پولی و وجود گروه های تبهکار است.


کیپ لائوس:
یک دلار آمریکا برابر است با ۸۲۰۰ کیپ. با آن که دولت لائوس عمدن ارزش پول این کشور را پایین آورده است، اما اکنون پول این کشور کم کم سیر صعودی‌ را طی می‌ کند.



روپیه ی اندونزی:
یک دلار آمریکا برابر با ۱۳.۳۰۰ روپیه ی اندونزی است. با آن که اقتصاد اندونزی در حال پیشرفت است و از پایداری برخوردار می ‎باشد، اما پول این کشور هنوز بی‌ ارزش باقی مانده است.


روبل بلاروس:
یک دلار آمریکا برابر است با ۱۹.۸۰۰ روبل. علت بی‌ ارزش بودن پول این کشور را در مالیات سنگین، وضعیت نسبتن بد اقتصادی و فساد اداری می‌ توان یافت.


دانگ ویتنام:
یک دلار آمریکا برابر است با ۲۲.۷۰۰ دانگ ویتنام.


 ریال ایران:
یک دلار آمریکا برابر با ۴۲.۰۱۸ ریال ایران است. از هنگام جنگ ایران و عراق، سیر نزولی ارزش ریال ایران آغاز و با تهدید اتمی و اعمال مجازات گسترده ی اقتصادی جهانی و تحریم سامانه ی بانکی این کشور، شتاب گرفت. این عوامل باعث شده است که ایران نتواند وارد بازارهای جهانی شود و پول این کشور همچنان یکی از بی‌ ارزش‌ ترین پول های جهان شناخته شود.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار