شعارهای ضد یهودی در مالمو، سومین شهر بزرگ سوئد + ویدیو

در پی فرمان دانلد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده مبنی بر انتقال رایزنی این کشور از تل آویو به اورشلیم و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پاییتخت کشور اسراییل و نه دولت فلستینی، موج گسترده ای از خشونت و یورش های نظامی و لفظی متوجه اسراییل و آمریکا شده است که دقیقن یک روز پس از اعلام این تصمیم، گروهک تروریستی حماس در کرانه ی باختری چند موشک را به سوی سرزمین های اسراییلی شلیک کرد.


الله پرستان فلستینی که از رژیم تروریست ولایت فقیه، پول، امکانات و تسلیحات دریافت می کنند، هم اکنون به لتف جاسوسان رژیم و مستشارانش، قادرند خود موشک های برد کم و متوسط را بسازند.

به تازگی و در تاریخ ۸ اُم دسامبر ۲۰۱۷، چندی از اوباش الله پرست و نژادپرست فلستینی که به خون یهودیان تشنه هستند، در مالمو سومین شهر بزرگ سوئد به خیابان ها آمدند و شعارهای یهودی ستیزانه سر دادند و پرچم دولت جعلی فلستین را برافراشتند. در این ویدیو، هیچ پلیسی مشاهده نمی شود. اینگونه حرکات از سر نفرت نژادی و قومی که با رویکرد تحمیلی اسلامی به عنوان "دین بر حق" و "دینی که روزی بر جهان مسلط خواهد شد"، زنگ های خطر و هشدار را در سوئد به صدا درآورده است.

گروهک های الله پرست دیگری همچون سازمان تروریستی حزب الله لبنان نیز، اسراییل را تهدید کرده اند. اسراییل نیز، در پاسخ به یورش موشکی فلستینی به خاک اسراییل، دو ساختمان متعلق به گروهک تروریستی حماس را با بمباران هوایی هدف قرار داد. این آتشی است که رژیم جمهوری اسلامی به هیچ روی مایل نیست خاموش شود و هتمن به آن دامن خواهد زد.


بخش های زیر، ترجمه ی بخشی از این تارنما هستند:

این افراط گرایی خشن، با سواستفاده از آزادی بیان و آزادی تجمعات و روح دمکراتیک سوئد، انجام می گیرد. نژاد پرستی از هر گونه و شکلش محکوم است.

این تجمع از سوی گروه ۱۹۴ که یک گروه هوادار فلستینیان در سوئد است، انجام شده است که با حزب چپ همکاری نزدیک دارد. این گروه، همان گروهی است که پیشتر در تظاهراتی خواستار آزادی تروریست های محکوم شده و تصاویر ضد یهودی را برافراشته و یورش به مدرسه ی کودکان اسراییلی را ستوده بود. گروه ۱۹۴ پیوندهایی مستحکم با DFLP یا جبهه ی دمکراتیک آزادی فلستین دارد. در این مدت نیز، گروه ۱۹۴ به بهانه ی امنیت، از شهر مالمو کمک مالی دریافت کرد.

همکاری حزب چپ با این گروهک ضد یهودی، تنها در مقیاس محلی انجام نشده است بلکه درسطحی ملی نیز رخ داده است. هنگامی که رهبر حزب یوناس خوستد (Jonas Sjöstedt) در ۲۰۱۲ در اسکونه ترنیه (Skåneturné) بود تا از شهر نورستاد (Norrestad) در لاندسکرونا (Landskrona) دیدن کند، این بازدید در مکان گروه ۱۹۴ انجام گرفت.

این افراد شهدای کودک را در حالی گرامی داشتند که تصاویر ضد یهودی را بالا برده و خواستار آزادی تروریست های محکوم شده بودند.

حزب چپ نه تنها از نزدیک با گروه ۱۹۴ همکاری می کند، بلکه مستقیمن از DFLP را فراخوان کرده است و بدین ترتیب نقشی فعال را در این نزاع و کشمکش بازی کرده است. به گفته ی مگنوس (Magnus) پژوهشگر تروریسم، یک جور احساساتی کردن جو این نزاع از طرف های گوناگون وجود دارد.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار