بازیگر زن سوئدی به متجاوز جنسی هالیوود: "من فروشی نیستم"

نومی راپاسه (Noomi Rapace) بازیگر زن سوئدی، فکر می کند مسئولیت زنان در بحث تجاوز جنسی موسوم به #من_هم، گم شده است. آن زنان باید به هاروی واینشتاین تهیه کننده ی آمریکایی می گفتند: "من برای فروش نیستم". این گزارشی از این روزنامه ی اینترنتی سوئدی است.

بازیگر باشرف سوئدی نومی راپاسه
نومی راپاسه خودش در خلال فراخوان آزار جنسی #من_هم نسبت به بازیگران زن، جستار نوشته است، اما می گوید مقداری از بحث جا مانده است که شما خیلی درباره اش گپ نمی زنید. زنان زیادی هستند که این بازی را انجام داده و پله های ترقی را طی کرده اند. آنها وارد این "بازی" و درگیر آن شده اند و از آن برای خودشان بهره برداری کرده اند.

او بر این باور است که کارگردانان و تهیه کنندگان نمی توانستند چنین رفتاری داشته باشند اگر، آن زنان با آنها همکاری نمی کردند. آن چیز مشمئز کننده آن هنگامی است که فردی دارای قدرت بسیاری است و دیگران نومید هستند. سپس مردم به سهم خودشان دست به خشونت می زنند و یا کس دیگری این کار را می کند. فکر می کنم خیلی زود متوجه این شدم. من خیلی زود این را در جهان تئاتر در استکهلم دیدم و البته آن را در سالن سینمای لس انجلس هم دیده ام.

نومی راپاسه همچنین می گوید که چندین تهیه کننده با او لاس زده اند. آن زنان باید به تهیه کننده ی آمریکایی هاروی اشتاین که متهم به چندین مورد آزار جنسی و تجاوز جنسی نسبت به زنان است، بگویند: "من فروشی نیستم".

اگر این فرد بگوید که: "اگر با من کار کنی، برنده ی جایزه ی اسکار می شوی"، من می گویم: "من هیچ اسکار کوفتی ایی را نمی خواهم، من فروشی نیستم". این چیزی است که همیشه به شدت بر سر آن ایستاده ام.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار