وقتی اعتدال رنگ تسلیم به خود می گیرد - ۱/۲

امید آیدین آغداشلو به انتخاب اخوند ابراهیم رییسی تولیت آستان کزایی قدس، با اشاره به ریاست جمهوری رژیم و با توجه به روابط خاص این نقاش جاعل و یغماگر با این نهاد، این امر را ناشی از امید او به رهایی از پیگردهای قانونی احتمالی قلمداد می کند. انتخابات فرمایشی با شکست آخوند رییسی پایان یافت، اما از قرار معلوم دولت حسنک روحانی برای پیشگیری از جنگ و جدال های همیشگی و جلوگیری از ایجاد هرگونه مناقشه در مسائل فرهنگی و هنری، سیاست ائتلاف با بازنده ی انتخابات و گروه های مخالف را بازی می کند.


ماه گزشته و پس از برکناری یکی از فاسدترین مدیران وزارت ارشاد رژیم به نام "سید علی مراد خانی" پدرخوانده ی مافیای موسیقی از معاونت هنری، سید مجتبا (احسان) حسینی مدیر موزه ی ملک (زیر مجموعه آستان کزایی قدس) به این سمت انتخاب شد. البته سید حسینی، بی پشتوانه و تنها به پیشنهاد تولیت آستان، بر صندلی معاونت هنری تکیه نزده است؛ همسر او از اقوام نزدیک "آیت الله واعظ تبسی" است و باجناق او، حجت الاسلام شاهمرادی (از سران مافیای هنر) و برادر همسر مجتبا ملک زاده استاد انجمن خوش نویسان است. ملک زاده به همراه علی شیرازی، هموند شورای مافیایی ارزشیابی هنرمندان هستند.

اینکه سید مجتبا حسینی با وجود دوران مدیریتی خود در موزه ی ملک، آیا توان مدیریت مجموعه ی معاونت هنری را دارد یا خیر را باید به زمان سپرد و شاهد فعالیت های این دست نشانده ی جوان بود. قطعن زمان مشخص خواهد کرد که سیاست های اعمالی از سوی آستان کزایی قدس، چه دگرش هایی در دفتر تجسمی، دفتر موسیقی، اداره ی کل هنرهای نمایشی، کارگروه مد و لباس و همچنین مرکز آموزش و توسعه ایجاد می کند و بر سر موزه ی هنرهای معاصر چه خواهد آمد.

سید مجتبا حسینی
هر چند جای هیچ امیدواری نیست که سید مجتبا حسینی از همان آغاز، به بی قانونی ها و رفتارهای وقاحت آمیز و قلدر موآبانه ی مدیران این معاونت پایان دهد و تخلفات و چپاول های رخ داده را تحت پیگرد قانونی قرار دهد تا آرزوی آغداشلو و چپاول گرانی همچون او تعبیر نگردد.

اما پرسش اینست که آیا وزیر ارشاد رژیم، برای خلاص شدن از اختلافاتی که با آستان کزایی قدس بر سر مسائل گوناگون از جمله برگزاری کنسرت های موسیقی دارد، راهی به جز پیشکش کردن این معاونت به آستان کزایی قدس نداشته است ؟! به راستی دولت آخوند روحانی در قبال این واگزاری چه دریافت کرده است ؟؟ این چه وزارت ارشادی است که در درازنای نزدیک به چهل سال فعالیت خود تحمیلگر، هنوز در قحط الرجال به سر می برد و مجبور است دست به دامان نهادهای دیگر به ویژه نهادی فاسد همچون آستان کزایی قدس شود ؟؟

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار