خیانت در برابر محبت

تروریست منچستر که کودکان بریتانیایی را با بمب هدف گرفت، از سوی نیروی دریایی شاهنشاهی بریتانیا و در منطقه ی جنگی لیبی نجات یافته بود !!

این متن ترجمه ای از این جستار است.


"سلمان عابدی" که بیشتر به عنوان تروریست بمب گزار خودکشی کننده ی "آریانای باشکوه" (Ariana Grande) شناخته می شود و ۲۲ تن را در ماه می گزشته در کنسرتی در منچستر کشت، از سوی نیروی دریایی انگل ستان در منطقه ی جنگی لیبی نجات داده شده بود.

او و برادرش برای دستگاه های اطلاعاتی انگل ستان شناخته شده بودند که او را در زمان سفرش به لیبی ویران شده از جنگ، رصد کردند.

ناو جنگی "HMS Enterprise"، سلمان که سپس ۱۹ سالش شد و برادر جوان ترش "هاشم" را از کرانه ی لیبی نجات دادند و در آگست ۲۰۱۴، آنها را برای سفر به انگل ستان به مالت بردند. منبعی در "سرسرای سپید" (Whitehall) گفت:

"برای این مرد که پس از آنکه از لیبی نجات داده شده بود، مرتکب چنین خشونت بی رحمانه ای شده است، اقدامی به معنای واقعی کلمه خیانت آمیز است".

برادر جوان تر سلمان در "ترابلس" در زندان است تا به خاطر نقشش در یورش تروریستی منچستر دادگاهی شود. او متهم است که به خرید موادی برای بمب گزاری منچستر کمک کرده است. عابدی برای سازمان های امنیتی شناخته شده بود و هنگامی که به لیبی رفت رصد می شد و ام آی ۵ پرونده ی وی را به عنوان "هویت اشتباهی گرفته شده"، یک ماه پیش از نجات دادنش، بسته بود !! او و برادر ۲۱ ساله اش، فرزندان یک خانواده ی مهاجر لیبیایی به نام های "رمضان" و "سامیا" هستند که در انگل ستان زاده شده اند.



مقامات امنیتی تاکید کردند باورشان اینست که تندرو گرایی او به واسطه ی مغزشوییش از راه تماشای ویدیوهای بر خط تروریستی سرچشمه می گیرد و اینکه در زمان نجات یافتنش از سوی نیروی دریایی، اینگونه نبوده است.

انگل ایسی ها به شکلی قابل فهم، به علت این خبر به شدت به خشم آمده اند، به ویژه خانواده هایی که عزیزانشان را در آن یورش تروریستی از دست داده اند و آنهایی که با آسیب های جسمی همیشگی روبرو شده اند. احتمالن، این خبر انتقاد تازه ای را درباره ی شکست های اطلاعاتی بریتانیا وارد خواهد کرد.

نظرات

پست‌های پرطرفدار