اسلام عزیز باز هم قربانی گرفت؛ این بار، اندونزی

یک بانوی مهربان بودایی در اندونزی، به خاطر آنکه عرعرهای هر روزه و پیوسته ی پخش شده از مسجد الکزایی در اندونزی، شکایت کرده بود، اما دادگاه اسلامی کشور الله زده ی اندونزی در پرتو ژست حقوق بشری و آزادی بیان این کشور، وی را به جرم "کفرگویی" به مقدسات نجاسات اسلامی، به ۱۸ ماه زندان محکوم کرد !!


"مایلیانا" (Meiliana) یک زن چینی تبار بوداییست که از اذان اسلام تحمیلی به دادگاه شکایت برده بود و با این اشتباه خود که خیال می کرد دادگاه حق را به او می دهد، پس از جریان شدن دادگری و عدالت و انصاف اسلامی علیه خود، متوجه اشتباه بزرگی که کرده بود شد، هر چند دیگر دیر شده بود.

الله پرستان که بسیار مشتاقند عقاید خود را به دیگران تحمیل کنند، به هنگامی که برای خدای خونخوار عربشان قرار است قتار شوند و دولا و راست گردند، در شدید ترین وضعیت ممکن، داد و هوارهایی نابهنجار موسوم به اذان راه می اندازند و این وضع هتا در سرزمین های الله زده ی سنی نشین، اسفناک تر نیز هست، زیرا این ایجاد مزاحمت، به جای سه بار در روز، پنج بار در روز تکرار خواهد شد.

این حکم دادگاه در اندونزی، گواه آشکاری بر رفتار سرکوبگرانه و تبعیض آمیز الله پرستان در کشورهایی است که در آن به بیشینه ی کمیت جمعیت می رسند و قوانین شریعت اسلامی را در قالب قانون، به همگان از جمله کمینه های دینی تحمیل می کنند. آنها این روش را از سیره ی نبوی و خلفای به اصطلاح راشدین به دست آورده اند.


اما الله پرستان در ژولای ۲۰۱۶، ۱۴ ستایشگاه بودایی را در سوماترای اندونزی به آتش کشیدند و آب از آب تکان نخورد و هیچ دادگاهی در این کشور الله زده، پیگیر دستگیری الله پرستان تبهکار دخیل در این اقدام تروریستی نشد. از دیگر سو، در حالی که نماینده عفو بین الملل و وکیل این بانو، این حکم را بیدادگرانه دانسته و گفته اند که علیه آن طرح درخواست می دهند، یک گروه الله پرست بیان داشته است که این مجازات برای او بسیار سبک است. سنگین ترین حکم برای کفرگویی در اندونزی، ۵ سال زندان است.

این متن، ترجمه ای آزاد از این جستار است.

نظرات

پست‌های پرطرفدار