اسراییل رسمن به شیوه ی خبر رسانی مغرضانه ی آیت الله بی بی سی لندن، در مورد رویدادهای غزه اعتراض کرد



وزارت خارجه ی اسراییل، یک بار دیگر به شیوه ی خبر رسانی شبکه ی آیت الله بی بی سی در رابطه با رویدادهای خاورمیانه و به ویژه آنچه که به اسراییل و فلستینی ها مربوط می شود، اعتراض کرد. آیت الله بی بی سی در برنامه های خبری خود به زبان های گوناگون و از جمله به زبان انگل ایسی، عربی و پارسی، به شیوه ای خبر می دهد که در کردار اسراییل را مقصر رویدادها معرفی می کند و ترور فلستینی را ستم کشیده جلوه گر می سازد و واقعیت رویدادها را تحریف می کند.

یکی از واپسین موارد این تحریف واقعیات، انتخابات عنوانی به این گونه بود:

"اسراییل در جریان بمباران های هوایی علیه غزه، یک زن باردار و نوزاد او را کشته است".

از ظاهر خبر چنین تداعی می شد که نیروی هوایی اسراییل، عمدن یک زن باردار و فرزندش را از هوا هدف قرار داده است !!

آیت الله بی بی سی در گزاشتن این عنوان، به خبری که از سوی حماس انتشار یافته بود استناد کرد، گر چه حماس و دیگر سازمان های تروریستی، پیوسته خبرهای جعلی در اختیار خبرنگاران قرار می دهند که هدف آنها، بهره برداری تبلیغاتی علیه اسراییل است.

در عنوان خبر بی بی سی، گفته نشده بود که حماس در ظرف چند ساعت، هشتاد موشک به سوی اسراییل پرتاب کرده و از جمله یک بانوی پیر را به شدت زخمی ساخته و عملیات نیروی هوایی اسراییل، به هدف پایان بخشیدن به این تعرضات موشکی بوده است.


بی بی سی لندن، بارها عناوین خبری خود درباره ی اسراییل را، با کشته شدن تروریست های فلستینی در نبرد با ارتش اسراییل آغاز می کند، بی آنکه در عنوان خبر بگوید که این افراد تروریست بوده اند و در جریان عملیات جنگی کشته شده اند.

بی بی سی اخبار خود علیه اسراییل را به شیوه ای تنظیم می کند که از آن استنباط می شود که ارتش اسراییل، یک نیروی نظامی بی رحم و جنایتکار است که فلستینی ها را بدون هیچ علتی می کشد.

سخنگوی وزارت خارجه ی اسراییل اعلام داشت که به دنبال اعتراض اسراییل به آیت الله بی بی سی، خبر غرض آلود در مورد غزه، از توییتر آن بنگاه سخن پراکنی حذف شد. اسراییل در گزشته بارها به این شیوه ی مغرضانه ی خبررسانی بی بی سی اعتراض کرده و هتا در یک مورد، اسراییل این بنگاه خبری را به مدت چند ماه تحریم کرد.

نظرات

پست‌های پرطرفدار