رسوایی کلیسای پنسیلوانیا؛ کودکان ۷۰ سال مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفتند

و لاکن طوری کردند که طوری شد !!


آخوندهای مسیحی کاتولیک در شش حوزه ی ایالت پنسیلوانیای آمریکا، در مدتی بیش از هفتاد سال اقدام به سو استفاده ی جنسی از ده ها هزار کودک کرده‌ اند؛ این خبر روز سه‌ شنبه از سوی دادستان کل این ایالت اعلام شد.

در گزارشی ۸۸۴ رویه ای که از سوی "جاش شاپیرو" دادستان کل، پس از دو سال بررسی منتشر شد، سیاهه ای از ۳۰۱ کشیش دیده می‌ شود که اسناد آزار جنسی آنها به کودکان دختر و پسر یافت شده است. برخی از این آخوندهای مومن، هم اکنون مرده‌ اند و تنها دو غلاده از آنان زیر پیگرد قانونی قرار دارند.

بخش قابل توجهی از درونمایه ی این گزارش، بر اساس اسناد بایگانی محرمانه ی اسقف‌ های اعظم این ایالت تهیه شده است و در میان اسناد، دست‌ نوشته‌ های آخوندهایی دیده می‌ شود که به آزارهای جنسی کودکان اعتراف کرده‌ اند. گزارش دادستان کل همچنین، به تلاش‌ های سازمان‌ یافته ی کلیسای کاتولیک پنسیلوانیا برای سرپوش گزاشتن بر این آزارهای جنسی پرداخته است. سرکردگان کلیسا همواره تلاش داشتند هر گونه ادعا مبنی بر سو استفاده ی جنسی را یا انکار کرده و یا مخفی نگاه دارند تا به این ترتیب، آخوندهای بزهکار مورد تعقیب قرار نگیرند.


آخوندهای دارای مقام بالاتر به نام اسقف های اعظم در این ایالت، در تلاش برای پنهان نگاه داشتن این جرایم، قربانیان را به بهانه ی حفظ ایمان، مجبور به سکوت کرده و کشیشان خاطی را به کلیسایی در منطقه‌ ای دیگر منتقل می‌ کردند. این کار آنها باعث شد تا آخوندهای تجاوزگر برای مدتی بیش از ۴۰ سال به فعالیت خود ادامه دهند !!

بسیاری از موارد آزار جنسی، در هنگام آموزش چرندیات دینی به کودکان روی داده است و تاکنون هویت هزار قربانی شناسایی شده است. با این وجود، احتمال می‌ رود که شمار قربانیان هتا بیش از این شمار باشد. به گفته ی دادستان کل، این گزارش فراگیر ترین گزارش در تاریخ آمریکا درباره ی آزار جنسی کلیسای کاتولیک است.

پس از انتشار این گزارش، تلاش خبرنگاران برای تماس با نمایندگان اسقف های این شش حوزه برای شنیدن پاسخ آنها، بی‌ نتیجه بوده است.

نظرات

پست‌های پرطرفدار