جمهوری اسلامی بازنده است، چه بازی کند و چه نکند

بازی های رژیم در خاورمیانه، از مرزهای سرخ جهانی گزشته است و هیچ یک از کشورهای جهان به جز ترکیه و چند کشور دیگر عربی، با سیاست های توسعه طلبانه ی رژیم همسویی ندارند. گروهک های دست نشانده ی آیت الله ها به زودی مزه ی شکست را خواهند چشید.


اوباما به حکم بازی نقش تاریخی خود به عنوان یک رییس جمهور الله پرست خجالتی و البته نخستین رییس جمهور سیاه پوست، با رژیم ولایت فقیه لاس زد و جمهوری اسلامی در آستانه ی سرنگونی را جانی دوباره بخشید و با پول های هنگفتی که روانه ی ایران کرد، اجازه داد تا دشمن آمریکا و اسراییل بتواند گروهک های تروریستی خود را برای مدت زمان درازتری پشتیبانی کند و خود را پیروز جنگ سوریه قلمداد گند.

پاسدار "قاسم سلیمانی" در حالی خود را پیروز میدان نبرد با گروهک تروریستی و الله پرست "داعش" معرفی کرد و به دیکتاتور رژیم این پیروزی را شادباش گفت، که دلارهای آمریکایی و برجام این فرصت را به سرکردگان رژیم داده بود تا بتوانند ژست پیروزی بگیرند. اما در عین حال، در همان هنگام نیز، یگان های ارتش آمریکا در شهرهای آزاد شده نمایش اقتدار دادند تا به مردم سوریه و عراق بفهمانند که حضور آنان باعث شکست داعش شده بود و البته که رژیم تنها خود گفت و خود خندید و هزینه های سرسام آور جانی و مالی داد.

اما در بازی کنونی که "دانلد ترامپ" آن را به اجرا درمی آورد، جمهوری اسلامی چه وارد مذاکره ی دوباره با آمریکا شود و چه نشود، آن هم به شکلی مستقیم، در هر دو صورت تنها بازنده ی بازی خواهد بود. دستاوردی که دولت گرین کارتی آخوند "حسنک روحانی" که خود "تکنوکرات" جااندازی کرده و دم از "بازی برد برد" زده بود، با شرمی وقیحانه و بی تدبیرانه، شکست را چکه چکه به جمهوری اسلامی خواهد خوراند.


بدتر از این، با تشرهای آمریکا، جمهوری اسلامی نه تنها آرام آرام بیش از پیش مجبور به واپس نشینی از توسعه طلبی هایش در منطقه می شود، بلکه هم اکنون هم رزمایش دریایی خود در خلیج فارس را نیمه کاره رها کرده و متوجه شده است که بازی ایی که آن را به تلاش می کرد خاله بازی تفسیر کند، جدی تر از آنست که با دم شیرش بازی کند. از اینرو، آخوند روحانی یا جریان برچسب خورده ی غربگرای جمهوری اسلامی، ضمن اینکه از سپاه پاسداران می ترسد و حساب می برد، اما با فراری رو به جلو، خود را کاسه ی از آش داغ تر نشان داده و برای آمریکا و به شکلی جداگانه از تروریست های سپاهی، شاخه و شانه می کشد که فرجام آن، از یکسو شوت و کف حاج قاسم و از سوی دیگر، نیمه کاره رها کردن رزمایش دریایی سپاه در خلیج فارس است !!

نظرات

پست‌های پرطرفدار