پریسا رفیعی دانشجوی دانشگاه تهران به ۷ سال زندان محکوم شد

"پریسا رفیعی" دانشجوی ۲۱ ساله ی دانشگاه تهران، از سوی دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی به ۷ سال زندان تعزیری محکوم شد. وکیل مدافع پریسا رفیعی، کنشگر صنفی و دانشجوی جوانی که در اسپند ماه ۱۳۹۶ بازداشت شده بود، روز یکشنبه ۴ اُم شهریور ماه، این خبر را اعلام کرد.


"سعید خلیلی" به ایسنا گفت:

"شعبه ی ۲۶ دادگاه کزایی انقلاب رژیم در تهران، خانم پریسا رفیعی را به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه رژیم و اخلال در نظم عمومی، روی هم رفته به ۷ سال زندان محکوم کرده است".

وکیل خانم رفیعی گفت که شوربختانه با صدور این حکم، انصاف و دادگری و اصول و موازین حقوقی زیر پا گزاشته شده است و این حکم به دلیل شرکت در تظاهرات ۱۶ اُم آذر ماه و بیان مطالبات صنفی دانشجویی و موارد مشابه صادر شده است. این حکم قابل اعتراض است و وکیل خانم رفیعی امیدوار است که در بازنگری دگرش کند.

در جریان اعتراضات سراسری مردم علیه رژیم، که از روز پنج‌ شنبه هفتم دی‌ ماه آغاز و به بیش از ۷۲ شهر ایران کشیده شد، حدود ۱۰۰ دانشجو در سراسر ایران بازداشت شدند. پریسا رفیعی در پی همین اعتراض‌ ها و به همراه شماری دیگر از دانشجویان، در اسپند ماه بازداشت شد. دیده بان حقوق بشر و آمریکا، سرکوب و صدور حکم زندان برای دانشجویان معترض در ایران را محکوم کرده اند. دیده بان حقوق بشر چندی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سرکردگان ولایت فقیه سرکوب دانشجویان معترض را با صدور احکام زندان و ایجاد محدودیت برای فعالیت‌ های مسالمت آمیز، شدت بخشیده‌ اند.

همچنین "هدر نائورت" سخنگوی وزارت خارجه ی آمریکا نیز، ماه گزشته در توییتی نوشت:

"ما اقدام جمهوری اسلامی در صدور حکم زندان برای دانشجویانی که به طور صلح آمیز تظاهرات کرده بودند را محکوم می‌ کنیم. دانشجویان نباید برای ابراز عقایدشان از راه تظاهرات صلح آمیز، تنبیه شوند. اینها حقوق بشر جهانی هستند که ایران برای محترم شمردن آنها تعهد بین المللی دارد".

نظرات

پست‌های پرطرفدار