فوری: "ارازل و اوباش جوان، ترتیب آتش سوزی ها عمدی هماهنگ شده ای را در یورش به سه مکان گوناگون در سوئد دادند "

بر اساس گزارش روزنامه ی اکسپرسن در پسین روز دوشنبه، پلیس تماس هایی از شاهدان دلنگران را دریافت کرد که شاهد آتش سوزی های عمدی بودند که در جریان آن، دست کم ۱۵ خودرو از سوی جوانان در میدان "فرولوندا" (Frölunda) در گوتنبرگ و نیز در منطقه ی هیلبو (Hjällbo) که تقریبن همگی از مهاجران هستند، به آتش کشیده شدند.

یورشگران از بمب های دست ساز کوکتلمولوتف استفاده کرده اند تا خودروها را به آتش بکشند.


این متن ترجمه ی بخشی از این جستار است.

در ساعت ۹ شب، چندین گزارش از آتش سوزی در هیلبو در شمال خاوری گوتنبرگ به دست داده شد. خدمات آتش نشانی و امداد، با بیش از ۲۵ تن به محل رویدادها رسیدند. چند مکان در آن منطقه به آتش کشیده شده اند. خودروها، یک کاروان و یک کامیون کوچک و چرخ هایشان. تنها پس از ساعت ۱۰ شب، خدمات امداد اعلام کرد که آتش سوزی ها در فورولوندا را مهار کرده است. آتش نباید گسترش می یافت.

در ساعت ۰۹:۱۵ شب، آتش سوزی ها در کرونگوردن در ترولهتان (Kronegården in Trollhättan) نیز آغاز شد. در این مکان ها، چمن ها نیز آتش گرفته و آغاز به گسترش کردند. فشفشه ها و ترقه ها را نیز پرتاب کردند. سیمون ویلنر (Simon Willner) افسر داخلی خدمات امداد و نجات در نورا اولسبوری (Norra Älvsborg) می گوید منتظر بودیم تا پلیس منطقه را امن کند. ما سه یگان در آتش سوزی های خودرویی داریم. این خودروها در کنار هم در پارکینگ بودند. ما مشغول کمک به پلیس هستیم.

این جوانان از صحنه گریخته اند و پلیس به دنبال آنهاست. یکی از شاهدان توضیح می دهد:

"این برنامه ریزی شده بود. آنها قصد داشتند تا آنجا که می توانند خسارت وارد کنند. یک خودرو منفجر شد و واقعن دیوانه کننده بود، من ترسیده بودم".

برخی از شاهدان تصاویر و ویدیوهایی از رویدادها را بر روی توییتر خود منتشر کرده اند که می توانید در زیر آنها را تماشا کنید:


نظرات

پست‌های پرطرفدار