آخوند ناطق وری: "چالش ما از این پس براندازی است نه برجام"

آخوند "علی اکبر ناطق‌ نوری" هموند مجمع تشخیص مصلحت رژیم، در دیدار با خبرنگاران و سردبیران خبرگزاری حکومتی "ایرنا"، می گوید که بدون موافقت و تایید دیکتاتور جمهوری اسلامی، آخوند "سید علی خامنه‌ ای"، برجام یا توافق اتمی از سوی رژیم پذیرفته نمی‌ شد. او تاکید می‌ کند که خروج آمریکا از برجام، چندان برای جمهوری اسلامی غیر منتظره نبود، به ویژه اینکه خود دیکتاتور رژیم می می گوید که از همان آغاز نسبت به آمریکایی ها بی‌اعتماد بوده است (فرار به جلو).


به گفته ی آخوند ناطق نوری، برجام با وجود خروج آمریکا از آن، سودها و آثار مهمی برای جمهوری اسلامی داشت. ناطق نوری یادآوری کرده است که پیش از برجام، جمهوری اسلامی در فصل هفت منشور ملل متحد بود و هر کشوری که در فصل هفت منشور ملل متحد قرار گیرد، به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت جهان شناخته می شود و در نتیجه، تحریم و یورش نظامی به آن کشور از دید مقررات جهانی مجاز است و دولت آمریکا با استناد به همین فصل بود که به عراق یورش آورد.

آخوند علی اکبر ناطق نوری در ادامه می افزاید:
"یکی دیگر از آثار برجام، خروج فروش نفت و بانک مرکزی رژیم از تحریم بود. او می گوید که پیش از برجام، جمهوری اسلامی ناچار بود نفت را روی آب به طور قاچاق به قیمت پایین و با پرچم دیگر کشورها بفروشد و در بیشتر موارد نیز، پول نفت پرداخت نمی شد و حکومت ناچار بود به جای دریافت پول نفت، کالاهای چینی و هندی را وارد کند" !!


آخوند علی اکبر ناطق نوری، در ادامه تصریح می کند که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور همچون بیکاری، تورم و رکود ریشه در مدیریت و چگونگی اداره ی کشور دارد و بخش دیگری از مشکلات کشور نتیجه ی رفتارها و اقدام های جمهوری اسلامی در منطقه است که به چالش های این رژیم با غرب تبدیل شده است.

آخوند علی اکبر ناطق نوری در پایان می گوید که در وضعیت کنونی، چالش ولایت فقیه فراتر از برجام است، زیرا دولت کنونی آمریکا به شکلی رسمی اعلام می کند که در پی براندازی رژیم اسلامی در ایران اشغالی است، افزون  بر اینکه دو کشور اسراییل و عرعربستان نیز، می کوشند آمریکا را به جنگ با ایران وادار کنند.

نظرات

پست‌های پرطرفدار