یک سانسور دیگر از یوتوب: "حق ندارید بگویید الله پرستان از سوئد باید اخراج شوند" !!

به گزارش صدای اروپا و منبعی سوئدی، حزب "جایگزین برای سوئد" (AFS) دست راستی سوئد، بدان علت که در یوتوب خود خواستار آن شده بود که ۲۰۰۰ اسلامگرای الله پرست از سوئد اخراج شوند، از سوی یوتوب سانسور و ویدیویش برداشته شد !!


بهانه ی یوتوب برای سانسور آزادی بیان این حزب آن بوده است که آنها را شامل "سخنان نفرت آمیز" دانسته است و تهدید کرده است که همه ی ویدیوهای این حزب را نیز برخواهد داشت. منتشر کننده ی این ویدیو نیز، "گوستاو کاسلستراند" (Gustav Kasselstrand) رهبر این حزب بوده است. این ویدیو دربردارنده ی یورش تروریستی الله پرستان در تعطیلات آخر هفته در پاریس بود که به کشته شدن یک تن و زخمی شدن چند تن دیگر انجامید.

او عنوان کرده است که از میان همه ی خواسته هایش، یکی اینست که ۲۰۰۰ الله پرست اسلامگرا نیز از سوئد اخراج شوند که تنها در ظرف چند ساعت، هزاران بازدید از این ویدیو وجود داشته است. او انگ زدن یوتوب به خود و حزبش را اینگونه تعبیر کرد که نشانه ای بر کیفیت سخنشان است. او همچنین گفت که به عنوان رهبر یک حزب به سرعت در حال رشد در سوئد، به من اجازه ی آن داده نمی شود که در رسانه ی اجتماعی پیامم را منتقل کنم.



رهبر این حزب اظهار کرد که تک قطبی بودن غول های رسانه های اجتماعی، به این شرکت ها اجازه ی مهار انحصاری آزادی بیان در رسانه های اجتماعی را می دهد، در حالی که رسانه های اجتماعی سکویی بسیار مهم هستند که می توان آنها را برابر با انجمن های قدیمی دانست.

این بار نخست نیست که کاسلستراند سانسور می شود؛ هتا برنامه ی گفتاری وی با عنوان "قورباغه ی پخته" نیز در سال پیش از سوی ابرآوا (Soundcloud) سانسور شد که به گفته ی او، این کار اقدامی خودسرانه بوده است.

نظرات

پست‌های پرطرفدار