تعرض به معلول ذهنی کم شنوا، این بار به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی

به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی در بازداشت های فله ای سازمان تروریستی سپاه در اهواز، یک نوجوان معلول ذهنی هم بازداشت شده است

خبر از آزادی یکی از معلولان ذهنی که در اهواز و حومه ی آن بازداشت شده بود، حکایت دارد.


بر اساس این گزارش، "سعيد نعمتى" معلول ذهنى كه در تظاهرات فروردین ماه سال جاری بازداشت شده بود، پس از تحمل شکنجه‌ های فراوان، سرانجام آزاد شد. سعيد نعمتى معلول ذهنی کم شنوا و از اهالى "ملاشيه" یکی از فقیر ترین مناطق حاشیه‌ ای اهواز، به اتهام شرکت در تظاهرات ۱۵ فروردين، از سوی قرارگاه "ابوالفضل العباس" وابسته به اطلاعات سازمان تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در شهر اهواز بازداشت شده بود.

به گفته ی منابع حقوق بشری، این معلول ذهنی در معرض شکنجه‌ های وحشیانه قرار گرفته تا اینکه سرانجام اداره ی بهزیستی که پرونده ی مراجعات این معلول را در دست داشت، به دادش رسید و با مکاتبه با "دادگاه انقلاب" در اهواز و دخالت نمايندگان مجلس خبرگان رهبرى و نمايندگان مجلس ارتجاع اسلامی، آزاد شد.

سعيد نعمتى که در بازداشت های فله‌ ای، به وسیله ی اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، به طور وحشيانه در معرض شكنجه قرار گرفته بود تا جایی که هنوز آثار شكنجه بر روى تن او باقی مانده است. به گفته ی منابع حقوق بشری، مردم منطقه ملاشيه با مشاهده ی تن سعيد نعمتى و آثار شكنجه، بسیار متاثر و از کارکرد سازمان های سرکوبگر همانند سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، بی نهایت متنفر هستند.

سعید نعمتی که به دليل تنگدستى خانواده اش، با يک سه چرخه كار مى كند و به وسيله ی آن در ملاشيه آب مى فروشد و هتا به درستی نیز نمی تواند سخن بگوید، در تظاهرات فروردين در منطقه ی ملاشيه، به دليل داشتن بلندگوی دستی کوچک که برای تبلیغ کاسبی خود از آن استفاده می کرد، از سوی پاسداران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه روانه شد.

در محرومیت ملاشیه کافیست بدانیم این منطقه در فقر و فلاکت و محرومیت آنچنان پر آوازه شده که "ایاد جمال الدین" آخوند شیعه و یکی از نمایندگان پیشین در مجلس عراق، که در سفری به ایران به طور تصادفی وارد این منطقه شده بود، در یک برنامه ی تلوزیونی، از آن به عنوان "نماد" محرومیت در پر درآمدترین استان‌ در ایران نام برد.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های پرطرفدار