فروش بالگردهای قراضه ی اسراییلی به ایران

مروری بر گزشته ی روابط اسراییل و جمهوری اسلامی

دولت اسپانیا از دستگیری هشت نفری خبر داد که تلاش داشتند بالگردهای دست دوم را به ایران منتقل کنند که سه نفر از آنها ایرانی بودند.


وزارت دفاع اسراییل اعلام کرده بود که بالگردهای موضوع این پرونده در اسپانیا، بالگردهای ساخت اسراییل بودند که از رده خارج شده و به عنوان قراضه، نیروی هوایی اسراییل از دست آنها خلاص شده بود. این بالگردهای قراضه ی اسراییلی، پس از مدت زمانی کوتاه از اسپانیا سر درآورده و افرادی در صدد انتقال آن به ایران بوده‌ اند.

۲۰۰ شرکت اسراییلی دیگر مشکوک به معامله با ایران !!
رسانه‌ های اسراییل از جمله روزنامه ی منتقد "هاآرتس"، نوشته بودند که ممکن است ۲۰۰ شرکت دیگر اسراییلی با شرکت‌ هایی در جهان معامله داشته باشند که آن شرکت‌ ها، درگیر معاملات با جمهوری اسلامی هستند. به نوشته ی هاآرتس، دولت اسراییل می‌ خواهد از این پس این شرکت‌ ها را مورد نظارت دقیق‌ تری قرار دهد، زیرا بعید نیست که سرانجام برخی از معاملات اسراییل با شرکت‌ های جهانی، به سود جمهوری اسلامی باشد.

رسانه‌ های اسراییلی انتقاد کرده‌ اند که ذره‌ بین موساد برای تعقیب همه ی شرکت‌ های جهانی، به دلیل معاملات آنها با ایران فعال بوده، اما شرکت‌ های اسراییلی را به فراموشی سپرده است !!



در این میان، "محمد نهاوندیان" از فرقه ی حجتیه و فرنشین اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی، نخستین سرکرده ی ولایت فقیه است که خرید نفتکش شرکت متعلق به یک خاندان بازرگان اسراییلی را دروغ می خواند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نهاوندیان "استدلال" کرده است که جمهوری اسلامی، "رژیم سهیونیستی" را به رسمیت نمی‌ شناسد و افزوده‌ است که قوانین رژیم اجازه ی چنین معامله‌ ای با سهیونیست‌ ها را نمی‌ دهد.

نظرات

پست‌های پرطرفدار