دروغ سازمان دهی شده و هماهنگ شده ی افغان های پناهجو نما به مهاجرت سوئد افشا شد

۹۰۰۰ به اصطلاح تنها آمده ی افغان، آنها به راستی چه کسانی هستند ؟!
بمبی که اکسپرسن چار ماه مانده به انتخابات منفجر کرد !!


سرنوشت ۹۰۰۰ پناهجوی جعلی تبعه ی افغانستان که در انتظار تعیین تکلیف وضعیت خود در سوئد به سر می برند، تبدیل به یکی از حساس ترین موضوعات سیاسی در آستانه ی انتخابات سراسری سوئد شده است تا جایی که هتا گفته می شود سرنوشت نهایی انتخابات را در این کشور رقم خواهد زد.

در چنین شرایطی، روزنامه ی اکسپرسن چاپ استکهلم، در روز آدینه با انتشار گزارش پژوهشی بسیار مفصلی با عنوان "۹۰۰۰ تنها آمده ی افغان، آنها به راستی چه کسانی هستند ؟!"، به موج دیگری از تنش های سیاسی در این رابطه دامن زده است. روزنامه ی اکسپرسن در گزارش پژوهشی خود، ۹۰۰۰ پناهجو نمای تبعه ی افغانستان را که دولت کزایی سوسیال دمکرات و سبز لجنی با پشتیبانی دو حزب چپ و مرکز، با ارائه ی پیشنهادی در تلاش برای بخشیدن اقامت به آنها هستند را، مورد بررسی قرار داده است. بر اساس بررسی اکسپرسن:

۹۹.۴ درصد از این متقاضیان مرد هستند !!
به شکلی میانگین، هر کدام دست کم ۱۰ سال در ایران زندگی کرده اند !!
۷۸ درصد آنها بر اساس آزمون های اداره ی مهاجرت، بالای ۱۸ سال سن دارند !!
۰ درصد آنها دارای مدارک هویت هستند !!!!

روزنامه ی اکسپرسن، همچنین درستی این ادعا که رژیم جمهوری اسلامی، پناهجو نمایان کنونی افغان را مجبور به شرکت در جنگ سوریه می کند، زیر پرسش برده و با تکیه بر اطلاعات کمیسیاریای عالی پناهندگان ملل متحد (UNHCR)، نتیجه گیری می کند که: "هیچ گونه گزارش موثقی از برای تایید آن وجود ندارد".



گزارش منتشر شده و بسیار مفصل روزنامه ی اکسپرسن که بازتابی گسترده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی سوئد یافته است و به موجی از تنش های تازه در رابطه با این مقوله دامن زده است، از راه این پیوند قابل مطالعه است.

قرار است که مجلس سوئد در آغازه ی ماه ژون، در رابطه با پیشنهاد بخشش اقامت به این ۹۰۰۰ پناهجوی جعلی تبعه ی افغانستان رسیدگی کند. هم زمان، دیدگاه سنجی ها حکایت از سقوط تاریخی میزان پشتیبانی رای دهندگان از احزاب کزایی دولت کنونی یعنی سوسیالیست های دمکرات و محیط زیستی ها (سبزها) دارد.


منبع: استکهلمیان

نظرات

پست‌های پرطرفدار