حزب نوبنیاد سوئدی، علیه اسلامی سازی سوئد تظاهرات بر پا می کند

پیشتر گزارش شده بود که مسجد الکزایی در شهر ویخو (Växjö) در سوئد، این اجازه را دریافت کرده است تا هر آدینه، عربده ی اذان برای فراخوان به نماز الکزا را با ۱۱۰ دی بی پخش کند. رهبر حزب جایگزین برای سوئد (AfS) گوستاو کاسلستراند (Gustav Kasselstrand) هم اکنون فراخوانی را برای تظاهرات بر ضد دعوت به نماز در ویخو داده است.




بر اساس گفته ی کاسلستراند، اجازه ی این مسجد برای پراکندن فراخوانش برای نماز، "کاملن ناپذیرفتنی" و "نشانه ای از افزایش اسلامی سازی سوئد" است. بدین ترتیب، این حزب از همه ی سوئدی ها می خواهد تا در خلال بر پایی تظاهراتی در ویخو در هفته ی آینده، به آنها بپیوندند. رهبر این حزب تاکید می کند که دیگر حزب های دیگر سوئد در برابر تقاضاهای الله پرستان، سر خم کرده اند.

حزب جایگزین برای سوئد، البته به مانند دیگر حزب ها نیست. کاسلستراند اشاره می کند:
"ما مخالفت خواهیم کرد !! ما هفته ی آینده در یک میدان در ویخو جمع می شویم.آدینه ۲۵ اُم ماه می. در برابر اسلام (اهریمنی) به ما بپیوندید".

حزب AfS در مارچ ۲۰۱۸ بنیان گزاشته شد و از سوی خود کاسلستراند که خود هموند پیشین حزب دمکرات های دست راستی سوئد (SD) است. این حزب دارای دیدگاه های ضد مهاجرتی قوی تری نسبت به SD است و می خواهد که همه ی اجازه های اقامت از سال ۲۰۰۰ را لغو کند.

این متن ترجمه ی این جستار است.

نظرات

پست‌های پرطرفدار