وزیر دفاع اسراییل: جمهوری اسلامی، پول ایرانیان را در راه جنگ و ترور به هدر می‌ دهد

وزیر دفاع اسرائیل، اویگدور لیبرمن دوباره تاکید کرد که اسرائیل خواهان دوستی و همکاری با ملت ایران است و علیرغم خصومتی که رژیم ایران نشان می دهد، اسرائیلیان همچنان در انتظار روزی هستند که همکاری های سازندۀ گذشته بین دو ملت بتواند از سرگرفته شود.

اویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه با مهرداد میر دامادی خبرنگار اعزامی رادیو فردا به اسرائیل
آگاهان گفتند که این نخستین بار بود اویگدور لیبرمن با یک رسانه فارسی زبان خارج از اسرائیل مصاحبه می کرد. ولی نخستین مصاحبه او با یک رسانه فارسی زبان، ماه گذشته با “رادیو پیام اسرائیل” بود که در آن نیز سخنان مشابهی بیان داشت و از دوستی دیرین بین دو ملت اسرائیل و ایران سخن گفت.  وزیر دفاع اسرائیل در این مصاحبه دوباره گفت که «رژیم ایران به جای آن که ثروت ملی را صرف آبادانی کشورش کند، آن را با دخالت نظامی در کشورهای دیگر و یاری‌رسانی به سازمان های ترور به هدر میدهد.»

در مورد تلاش حکومت ایران برای استقرار نظامی در سوریه، اویگدور لیبرمن دوباره گفت که اسرائیل حضور نظامی رژیم ایران در سوریه را تحمل نخواهد کرد و برای جلوگیری از آن به هر تلاش لازم دست خواهد زد.

وزیر دفاع در بخشی از این مصاحبه گفت که ایران یک کشور مستقل و دارای حق حاکمیت کامل است و می‌تواند با هر کشوری که مایل باشد، و از جمله با سوریه، مناسبات دوستانه برقرار سازد و روابط دیپلماتیک و اقتصادی با آن کشور داشته باشد. ولی اسرائیل هرگز با حضور نظامی رژیم ایران در خاک سوریه کنار نخواهد آمد و در برابر تلاش‌های رژیم ایران برای آسیب رسانی به امنیت اسرائیل ساکت نخواهد نشست.


لیبرمن گفت که رژیم ایران بخش عمده ای از امکانات مالی کشور را صرف امور نظامی می کند و ثروت کشور را به هدف می دهد. او ارزیابی کرد که رژیم ایران، تنها در سوریه، بیش از ۱۳ میلیارد دلار هزینه داشته و هر سال حدود دو میلیارد دلار نیز برای یاری رسانی به سازمان های ترور فلسطینی، عربی و اسلامی هزینه می کند که این ها همه برخلاف منافع ملی ایرانیان است.

وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد که رفتارهای رژیم ایران باعث شده که اعراب، با آن که در گذشته دشمنان اصلی اسرائیل بوده‌اند، اکنون درک کنند که دشمن واقعی آن ها حکومت اسلامی ایران است. 

نظرات

پست‌های پرطرفدار