اسناد دادگاه دزدی تهمینه میلانی، برای نخستین بار افشا شد

همانگونه که در جستار پیشین به اطلاع رساندم‌، "تهمینه میلانی" با سو استفاده از اعتماد مدیران نگارخانه ی "ایوان" ‌و با تکیه بر شهرت ‌‌و اعتبار اجتماعی خود، نمایشگاهی را بر پا کرد‌ که به دلایل زیر در نوع خود بی سابقه بود:


- بخش مهمی از آثار، دسترنج نقاشان اجاره ای بوده و میلانی تنها امضای خود را بر بوم‌ ها ثبت کرده است !!
- بیش از ۱۲ اثر از مجموع ۲۶ اثر نمایش داده شده، رونوشت از آثار هنرمندان خارجی بوده است !!!
- سطح کیفی و ارزش هنری طراحی های هنرجویان هنرستان های تجسمی، از سطح کیفی و ارزش هنری تابلوهای میلانی، بهتر و بالاتر است. 
- "مجید ملانوروزی" مدیر پیشین دفتر تجسمی وزارت ارشاد رژیم و از هموندان مافیای هنر در جمهوری اسلامی، بر روی این تابلوهای کم ارزش به دست داده شده در نگارخانه، قیمت هایی نجومی گزاشته بود !!!!

بدین ترتیب، میلانی با برنامه ریزی کامل و پشتیبانی مافیای هنر و صد البته با فریب مدیران نگارخانه و افکار مردمی، به قصد "تدلیس و فریب در معامله"، به سود جریان پول شویی، نمایشگاهی را افتتاح کرد که جدا از آسیب های جدی آن به اقتصاد هنر، آزادگی و هویت جامعه ی هنری را لکه دار کرده است.

هر چند واکنش های به جا و‌ درست جامعه ی تجسمی و تدبیر مدیریت نگارخانه ی ایوان، سبب شد تا این نمایشگاه پس از افتتاحیه دیگر ادامه نیابد، اما در اینجا این پرسش مطرح می شود که آیا این نخستین اقدام مجرمانه ی میلانی در عرصه ی هنر و سینما بوده است ؟ 

پاسخ قطعن منفی است. تهمینه میلانی در جامعه ی سینمایی، یکی از بدنام ترین هاست. چرا که او بارها و بارها دستاورد دسترنج دیگران را در قالب طرح، فیلم نامه و هتا فیلم، رونوشت گرفته یا به دزدیده است و در نهایت با کمی دگرش، به نام خود عرضه کرده است و البته در همه ی این سال ها، تنها یک بار به چنگ قانون افتاده ‌و از سوی دادگستری به عنوان مجرم محکوم شده است. 

اما شوربختانه خانه ی سینما و رسانه ها، اخبار این محکومیت قضایی و تخلفات دیگر او را بایکوت خبری و رسانه ای کرده و‌ منتشر نکردند تا افکار عمومی در ناآگاهی کامل، او را همچنان مورد پشتیبانی خود قرار دهند. البته همین بی خبری از سو سابقه ی  تهمینه میلانی بود که باعث شد نگارخانه ی ایوان فریب خورده و تن به بر پایی چنین نمایشگاهی دهد. متن شکایت خانم "مهرنوش خرسند" فیلم نامه نویس، "گزارش آقای "محمد خیری" یکی از پنج کارشناس دادگستری، گزارش شورای داوری خانه ی سینما را به همراه احکام دادگاه های آغازی و بازنگری منتشر می کنم تا بهتر در جریان شیوه ی یغماگری و دزدی های تهمینه میلانی قرار گیرید.

این اسناد برای نخستین بار است که منتشر می شوند.

نظرات

پست‌های پرطرفدار