اسراییل: "بیش از ۲۰۰ بار مواضع سپاه در سوریه را هدف قرار دادیم"

روزنامه‌ های اسراییلی می‌ گویند که وزارت دفاع اسراییل، در گزارشی فاش کرده است که ارتش این کشور بیش از ۲۰۰ یورش هوایی در یک سال و نیم گزشته علیه مواضع سپاه پاسداران در سوریه انجام داده است. در این گزارش تاکید شده است که بیش از ۸۰۰ موشک و خمپاره به سوریه شلیک شده است.


روزنامه‌ های اسراییلی، روز سه‌ شنبه ۴ اُم سپتامبر، در گزارشی نادر که از سوی مقامات اسراییلی منتشر شده است، نوشتند: "وزارت دفاع اسراییل، هدف از انجام این عملیات را جلوگیری از پایداری حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه عنوان کرده است که همین امر منجر شده است تا این رژیم، چندین پایگاه نظامی در سوریه را تخلیه کند. همچنین این عملیات نظامی، قاچاق سلاح از سوی جمهوری اسلامی را نیز بازایستانده است.

نشریه ی "جستار اورشلیم" چاپ اسراییل، در ارتباط با افشای این گزارش از سوی وزارت دفاع اسراییل، تاکید کرده است که با وجود انجام عملیات نظامی، ولایت فقیخ همچنان به حضور نظامی در منطقه، به ویژه ارسال موشک‌ های بالستیک از راه مرز عراق ادامه می‌ دهد. خبرگزاری رویترز، در روزهای گزشته به نقل از چند منبع غربی، ایرانی و عراقی، گزارش داد که جمهوری اسلامی موشک‌ های بالستیک به عراق ارسال کرده و در حال توسعه ی گنجایش تولید موشک‌ های بالستیک در عراق است.


همچنین، خبرگزاری فرانسه، روز سه‌ شنبه ۴ اُم سپتامبر، به نقل از منابع رسمی در سوریه گزارش داد که هواپیماهای اسراییلی مواضع نظامی در نزدیکی "هما" و بندر ترتوس را هدف یورش موشکی قرار دادند که در نتیجه ی آن، یک تن کشته و ۱۲ تن زخمی شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه، با اشاره به این گزارش تاکید کرده است که مواضعی که روز سه‌ شنبه هدف یورش قرار گرفتند، پایگاه‌ های نظامی متعلق به سازمان تروریستی سپاه پاسداران در خاک سوریه بوده‌ اند. هنوز مقامات اسراییلی به این اظهارات واکنش نشان نداده‌ اند، اما در ماه‌ های گزشته، بارها گزارش‌ هایی مبنی بر عملیات نظامی از سوی اسراییل علیه مواضع نظامی جمهوری اسلامی در خاک سوریه منتشر شده است.

حدود دو ماه پیش نیز، گزارش‌ هایی مبنی بر یورش به یک پایگاه نظامی در "ادلب" در شمال سوریه منتشر شد که بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه، ۹ تن از نظامیان هوادار رژیم "بشار اسد" در جریان این عملیات کشته شدند که بر أساس همین گزارش، سه تن از کشته‌ شدگان از غیر نظامیان خارجی بودند.

نظرات

پست‌های پرطرفدار