برخی بلند پایگان حزب کارگر بریتانیا، خواهان برکناری سرکرده ی یهودستیز و تروریست پرور خود شدند

پس از آنکه درباره ی شماری از اظهارات یهود ستیزانه ی سرکرده ی حزب کارگر بریتانیا پرده برداشته شد و شماری از اظهارات او در پشتیبانی از تروریسم الله پرستان فلستینی، علیه اسراییل افشا گشت، شماری از مقامات ارشد حزب کارگر قصد دارند برای برکناری "جرمی کربین" (Jeremy Corbin) از رهبری حزب اقدام کنند.


کربین تاکنون بارها اظهارات یهود ستیزانه داشته و علیه اسراییل سخن گفته است. در هفته های گزشته، شماری از این سخنان انتشار یافت و همچنین آشکار شد که رهبر کنونی حزب کارگر بریتانیا، چند سال پیش در کنار گور تروریست های الله پرست فلستینی که حدود پنجاه سال پیش، ورزشکاران اسراییلی را در المپیاد مونیخ کشتند، حضور یافته و یک حلقه ی بزرگ گل روی گور آنها قرار داده است.

با این همه، برکناری جرمی کربین از رهبری حزب کارگر، کار ساده ای نیست. مستقیم ترین راهی که وجود دارد، برگزاری دوباره ی انتخابات درون حزبی برای گزینش رهبر تازه می باشد. برای رسیدن به این هدف، باید شمار بسیاری از دست اندرکاران حزب کارگر را به لزوم آن معتقد ساخت.

راه دوم آن است که در مجمع عمومی حزب، پیشنهاد رای بی اعتماد به کربین مطرح گردد و از تصویب بگزرد.

برخی بلندپایگان حزب کارگر که از این رفتارهای رهبر خود بسیار خشمگین هستند، می گویند که اگر این راهکارها موثر نیفتد، تنها راهی که برایشان می ماند، آنست که از حزب کارگر کناره گیری کنند و حزب دیگری بر پا سازند که جرمی کربین را حق ورود به آن، نباشد.

نظرات

پست‌های پرطرفدار