می توانید به ما بگویید پوپولیست، ناسیونالیست، راسیست، هیچ اهمیتی برایم ندارد. برای من خانواده و کشورم مهم هستند

این ویدیو بخشی از گفتگوی ژورنالیست بریتانیایی با «دومینیک تارژیسکی» سیاستمدار لهستانی از حزب «قانون و عدالت» در یک پخش زنده و مستقیم تلویزیونی است که با افتخار بیان می کند که کشورش حتی یک مهاجر و پناهنده مسلمان نپذیرفته است.


دومینیک تارژیسکی در پاسخ به ژورنالیست بریتانیایی که وی را «راسیست» خطاب می کند می گوید:

- اگر منظورت مهاجرت غیر قانونی مسلمانان است باید به تو بگویم که حتی یک نفرشان اگر غیر قانونی باشند وارد لهستان نخواهند شد. ما پذیرای ۲ میلیون مهاجر اوکراینی بوده ایم که در نهایت صلح و آرامش دارند در لهستان زندگی می کنند. ما حتی یک نفر مسلمان را نخواهیم پذیرفت چون به مردم خودمان قول داده ایم. سیستم مرزی اروپا از هم فرو پاشیده است.

در اینجا مجری بریتانیایی تلاش می کند سخنان او را قطع کند و وی را به «راسیسم» متهم می کند. اما سیاستمدار لهستانی بیدی نیست که به این بادها بلرزد:

- کاری که ما میکنیم چیزی است که مردم ما از دولتشان انتظار دارند. این شماره یک. مردم به همین خاطر ما را انتخاب کرده اند. به همین خاطر لهستان اینطور امن و امان است. به همین خاطر است که ما حتی یک حمله تروریستی نداشته ایم. بیا به خیابان های لهستان نگاه کن.


و اضافه می کند:

- می توانید به ما بگید پوپولیست، ناسیونالیست، راسیست. برایم هیچ اهمیتی ندارد. برای من خانواده و کشورم مهم هستند.

این سیاستمدار لهستانی نمونه ای از سیاستمداران ملی گرا در لهستان، مجارستان، کروآسی و چک در اتحادیه اروپا است که در برابر سیاست های درهای باز استفان لوفن در سوئد و آنگلا مرکل در آلمان مقاومت می کنند.

منبع: استکهلمیان

نظرات

پست‌های پرطرفدار