کشیش‌ های آلمانی در دهه‌ های گزشته، بیش از سه هزار کودک را مورد آزار و تجاوز جنسی قرار داده‌ اند

یک گزارش کلیسای کاتولیک ویژه ی بابای ایسا پرستان در آلمان، که به تازگی به رسانه‌ ها درز کرده، حاکی از آن است که آخوندهای مسیحی کاتولیک در این کشور، بین سال‌ های ۱۹۴۶ تا ۲۰۱۴، بیش از ۳۶۰۰ کودک را مورد آزار و تجاوز جنسی قرار داده‌ اند.


این گزارش، می‌گوید حدود ۱۶۰۰ کشیش در آلمان، شکلی از اذیت و آزار جنسی را علیه کودکان انجام داده‌ اند. حدود یک ششم این موارد، تجاوز جنسی بوده است.

یک سخنگوی کلیسا، این گزارش را "شرم‌ آور و ناامیدکننده" خوانده است.

رسوایی آزار جنسی از سوی کشیشان، سال‌ هاست که بر کلیسای کاتولیک سایه انداخته است و سرکردگان ارشد این کلیسا، متهم به لاپوشانی در این زمینه هستند. به گزارش رسانه‌ های آلمانی، کمتر از ۴۰ درصد کشیش‌ هایی که در آلمان به آزار کودکان متهم شدند، در پیگرد قانونی قرار گرفته‌ اند و بیشتر آنها تنها با تنبیه‌ های جزیی انضباطی روبرو شده اند. در مواردی، کشیش‌ هایی با سو سابقه، به مناطق تازه ای منتقل می‌ شدند، بدون آن که به مردم آن مناطق درباره ی سابقه ی آزارهای جنسی از سوی این افراد هشداری داده شود.


بیشتر قربانیان آزارهای جنسی، پسر بچه بودند و بیش از نیمی از آنان کمتر از ۱۴ سال سن داشتند. گزارش درز کرده به رسانه‌ ها را، چند دانشگاه آلمانی با بررسی ۳۸ هزار سند تهیه کرده‌ اند. نویسندگان گزارش می‌ گویند ابعاد آزارهای جنسی هتا بسیار بیشتر از اینهاست، چرا که برخی مستندات "دستکاری یا نابود شده‌ اند".

نظرات

پست‌های پرطرفدار